Wakacyjny pejzaż - rozrzucone wśród drzew wiejskie zabudowania, na lekkim wzniesieniu pod lasem - zajmują tylko 1/5 kompozycji. Resztę wypełnia różowo-błękitne niebo, na którym pękate obłoki różowo- szare świadczą o nadciągającej zmianie pogody. Zmienna gra kolorów nieba zawsze przyciągała uwagę artystów, od końca XVIII wieku William Turner (1775-1850) pierwszy notował ją z natury używając do tego celu akwareli. Ostatnio prezentowano je na wystawie "Turner malarz żywiołów" w krakowskim Muzeum Narodowym, gdzie można było zobaczyć jak studia te zbliżają się do sztuki nowoczesnej.
Ołówek, akwarela, karton; 57 x 47 cm
Sygnowany l.d. akwarelą: Adam Bunsch 1957
Wakacyjny pejzaż - rozrzucone wśród drzew wiejskie zabudowania, na lekkim wzniesieniu pod lasem - zajmują tylko 1/5 kompozycji. Resztę wypełnia różowo-błękitne niebo, na którym pękate obłoki różowo- szare świadczą o nadciągającej zmianie pogody. Zmienna gra kolorów nieba zawsze przyciągała uwagę artystów, od końca XVIII wieku William Turner (1775-1850) pierwszy notował ją z natury używając do tego celu akwareli. Ostatnio prezentowano je na wystawie "Turner malarz żywiołów" w krakowskim Muzeum Narodowym, gdzie można było zobaczyć jak studia te zbliżają się do sztuki nowoczesnej.