Malarstwa uczyła się w gdańskiej PWSSP, którą ukończyła w 1955 r. Malarstwa sztalugowego uczyła się pod okiem A. Nacht-Samborskiego, ściennego u J. Żuławskiego oraz tkanin pod kierunkiem J. Wnękowa. Po studiach wyemigrowała do Francji. Jej dzieła wzięły udział w wystawie "Jesteśmy" w 1960 r., która prezentowała prace polskich artystów mieszkających zagranicą. Madeyska stosowała zgaszoną kolorystykę - subtelne odcienie bezów, różów, błękitów oraz brązów. Obrazy z lat `90-tych wypełnione są kulistymi formami przecinanymi przez kreski. Inaczej prezentują się kolaże, które wykonywała na białych kartkach notatnika. Dominują w nich nasycone brązy oraz czernie.

65
Arika MADEYSKA (1928-2004)

Pejzaż, lata `50 XX w.

olej/sklejka, 32 x 46,5 cm (w św. oprawy)
sygn. p. g.: `MADEJSKA` sygn. na odwrociu: `A.MADEJSKA`

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

Malarstwa uczyła się w gdańskiej PWSSP, którą ukończyła w 1955 r. Malarstwa sztalugowego uczyła się pod okiem A. Nacht-Samborskiego, ściennego u J. Żuławskiego oraz tkanin pod kierunkiem J. Wnękowa. Po studiach wyemigrowała do Francji. Jej dzieła wzięły udział w wystawie "Jesteśmy" w 1960 r., która prezentowała prace polskich artystów mieszkających zagranicą. Madeyska stosowała zgaszoną kolorystykę - subtelne odcienie bezów, różów, błękitów oraz brązów. Obrazy z lat `90-tych wypełnione są kulistymi formami przecinanymi przez kreski. Inaczej prezentują się kolaże, które wykonywała na białych kartkach notatnika. Dominują w nich nasycone brązy oraz czernie.