„Nie zawsze artysta znajduje w naturze gotowy krajobraz, nie zawsze jest taki fragment pejzażu, że z niego należy tylko coś usunąć lub podkreślić – często bywa tak, że na krajobraz trzeba złożyć więcej motywów, zebranych w różnych miejscach. Artysta zbiera wtedy niezbędne szkice z natury i komponuje z nich jedną organiczna całość w domu, w pracowni. Takim szlakiem idzie się, kiedy artysta chce wybrać materiał do jakiejś idei obmyślonej z góry. Krajobraz stworzony drogą kompozycji posiada więcej treści od przypadkiem znalezionego” Oksana Biła, „Słoneczne akordy w palecie Iwana Trusza”, [katalog wystawy], PGS Sopot 2011, s. 14.

34
Iwan TRUSZ (1869 Wysocko-1940 Lwów)

Pejzaż krymski

olej, tektura, 49,5 × 49,5 cm
sygn. l. d.: I. Trusz
na odwrocie nalepka z TPSP w Krakowie

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

„Nie zawsze artysta znajduje w naturze gotowy krajobraz, nie zawsze jest taki fragment pejzażu, że z niego należy tylko coś usunąć lub podkreślić – często bywa tak, że na krajobraz trzeba złożyć więcej motywów, zebranych w różnych miejscach. Artysta zbiera wtedy niezbędne szkice z natury i komponuje z nich jedną organiczna całość w domu, w pracowni. Takim szlakiem idzie się, kiedy artysta chce wybrać materiał do jakiejś idei obmyślonej z góry. Krajobraz stworzony drogą kompozycji posiada więcej treści od przypadkiem znalezionego” Oksana Biła, „Słoneczne akordy w palecie Iwana Trusza”, [katalog wystawy], PGS Sopot 2011, s. 14.