Praca reprodukowana dwukrotnie w pierwszym, całościowo ujętym, katalogu dorobku twórczego Władysława Skoczylasa autorstwa Maryli Sitkowskiej. Autorka monografii w rozdziale poświęconym pracom olejnym, wspomina: "Dziedziną sztuki, w której Władysław Skoczylas zadebiutował w styczniu 1903 i która zajmowała niemal bez reszty do około 1910 roku, było malarstwo. (...) obrazy Skoczylasa z wczesnego okresu są dowodem na wszechobecność w ówczesnym malarstwie krakowskim kanonu zaszczepionego przez Jana Stanisławskiego. Skoczylas, choć sam się u niego nie uczył i nie należał do jego plenerowego bractwa, przejął charakterystyczne cechy »szkoły Stanisławskiego«: impresjonistyczne rozproszenie i niedookreśloność form (...)".
Lit.: M. Sitkowska,"Władysław Skoczylas (1883-1934)",Warszawa 2015, s. 24 (il.), kat. v. 7.

23
Władysław SKOCZYLAS (1883 Wieliczka - 1934 Warszawa)

Pejzaż III [Słoneczniki], ok. 1905

Olej, deska; wym.: 24 x 15 cm; sygn. l.d.: SKOCZYLAS. Na odwrocie rozpoczęte studium pejzażowe oraz naklejka Towarzystwa Sztuk Pięknych w Krakowie z opisem pracy.

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

Praca reprodukowana dwukrotnie w pierwszym, całościowo ujętym, katalogu dorobku twórczego Władysława Skoczylasa autorstwa Maryli Sitkowskiej. Autorka monografii w rozdziale poświęconym pracom olejnym, wspomina: "Dziedziną sztuki, w której Władysław Skoczylas zadebiutował w styczniu 1903 i która zajmowała niemal bez reszty do około 1910 roku, było malarstwo. (...) obrazy Skoczylasa z wczesnego okresu są dowodem na wszechobecność w ówczesnym malarstwie krakowskim kanonu zaszczepionego przez Jana Stanisławskiego. Skoczylas, choć sam się u niego nie uczył i nie należał do jego plenerowego bractwa, przejął charakterystyczne cechy »szkoły Stanisławskiego«: impresjonistyczne rozproszenie i niedookreśloność form (...)".
Lit.: M. Sitkowska,"Władysław Skoczylas (1883-1934)",Warszawa 2015, s. 24 (il.), kat. v. 7.