Malarz ze Szlezwiku. Początkowo był rolnikiem. W roku 1866 poznał malarza marynistę Antona Melby, pod wpływem jego twórczości postanowił zająć się malarstwem i pobierał u niego krótko lekcje. W roku 1871 rozpoczął studia w Akademii w Karlsruhe w pracowni Hansa Gude, a następnie od około roku 1874 w Akademii w Monachium u Arthura Georga Ramberga. Podczas studiów podróżował - nad Jezioro Bodeńskie, do Bretanii, nad Adriatyk, do Wenecji, Holandii i Anglii. Początkowo był wyłącznie pejzażystą. Podczas pobytów w Paryżu zainteresował się także malowaniem ludzi. Po powrocie do Monachim stał się wziętym malarzem salonowym. W pierwszej połowie lat 80-tych XIX wieku powrócił do malarstwa pejzażowego. Mimo, że był czynny przede wszystkim w Monachium, utrzymywał kontakty z malarzami ze Szlezwiku-Holsztynu (był m in. współzałożycielem kolonii malarskiej w Ekesund). Brał udział w monachijskich wystawach w Glaspalast. Od 1902 roku wraz z Raschem w dorocznych wystawach w Monachium regularnie uczestniczyli członkowie Szlezwicko- Holsztyńskiego Stowarzyszenia Artystycznego z Ekensund. W jego twórczości spotykamy zarówno sceny z życia włoskich i weneckich rybaków, holenderskich i niemieckich chłopów, jak i sceny salonowe z czasów napoleońskich, czy współczesne artyście eleganckie towarzystwo spacerujące po plażach. Grupa wieśniaków ukazana została podczas prac polowych. Na pierwszy plan wysuwa się grupa kobiet w charakterystycznych czepkach, zbierająca na polu ziemniaki. W tle widać typowy dla Holandii wiatrak oraz nizinę, za którą widać pasemko morza.

1
Heinrich RASCH (1840 Norburg, wyspa Alsen, Szlezwik - 1913 Koburg)

PEJZAŻ HOLENDERSKI

Olej, deska;
18,9 x 32,1 cm
Sygnowany p.d.: Heinrich Rasch | Mirenkook

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

Malarz ze Szlezwiku. Początkowo był rolnikiem. W roku 1866 poznał malarza marynistę Antona Melby, pod wpływem jego twórczości postanowił zająć się malarstwem i pobierał u niego krótko lekcje. W roku 1871 rozpoczął studia w Akademii w Karlsruhe w pracowni Hansa Gude, a następnie od około roku 1874 w Akademii w Monachium u Arthura Georga Ramberga. Podczas studiów podróżował - nad Jezioro Bodeńskie, do Bretanii, nad Adriatyk, do Wenecji, Holandii i Anglii. Początkowo był wyłącznie pejzażystą. Podczas pobytów w Paryżu zainteresował się także malowaniem ludzi. Po powrocie do Monachim stał się wziętym malarzem salonowym. W pierwszej połowie lat 80-tych XIX wieku powrócił do malarstwa pejzażowego. Mimo, że był czynny przede wszystkim w Monachium, utrzymywał kontakty z malarzami ze Szlezwiku-Holsztynu (był m in. współzałożycielem kolonii malarskiej w Ekesund). Brał udział w monachijskich wystawach w Glaspalast. Od 1902 roku wraz z Raschem w dorocznych wystawach w Monachium regularnie uczestniczyli członkowie Szlezwicko- Holsztyńskiego Stowarzyszenia Artystycznego z Ekensund. W jego twórczości spotykamy zarówno sceny z życia włoskich i weneckich rybaków, holenderskich i niemieckich chłopów, jak i sceny salonowe z czasów napoleońskich, czy współczesne artyście eleganckie towarzystwo spacerujące po plażach. Grupa wieśniaków ukazana została podczas prac polowych. Na pierwszy plan wysuwa się grupa kobiet w charakterystycznych czepkach, zbierająca na polu ziemniaki. W tle widać typowy dla Holandii wiatrak oraz nizinę, za którą widać pasemko morza.