Nie ukończywszy żadnej artystycznej szkoły wyższej, na podstawie dorobku przyjęty został do Związku Polskich Artystów Plastyków. Początkowo, w latach 1927-39, malował sceny z życia robotników, ale wciąż powracał do tatrzańskich pejzaży. Podczas okupacji tworzył obrazy symboliczne, alegoryczne (np. Matka - Polska). Wykonywał polichromie ścienne zabytkowych kościółków drewnianych. Znane są szczególnie jego pejzaże górskie, z których jeden prezentujemy.
Olej, tektura; 69,5 x 99,5 cm
Sygnowany p.d.: M. Stańko | 1936
Nie ukończywszy żadnej artystycznej szkoły wyższej, na podstawie dorobku przyjęty został do Związku Polskich Artystów Plastyków. Początkowo, w latach 1927-39, malował sceny z życia robotników, ale wciąż powracał do tatrzańskich pejzaży. Podczas okupacji tworzył obrazy symboliczne, alegoryczne (np. Matka - Polska). Wykonywał polichromie ścienne zabytkowych kościółków drewnianych. Znane są szczególnie jego pejzaże górskie, z których jeden prezentujemy.