Malarka, graficzka i rzeźbiarka. W latach 1921-1928 studiowała filozofię i historię sztuki na Uniwersytecie Jagiellońskim w Krakowie. Malarstwa i rzeźby uczyła się m.in. u Wojciecha Weissa, Władysława Jarockiego, Ignacego Pieńkowskiego, Xawerego Dunikowskiego. Lata 1924-1925 spędziła w Paryżu, ucząc się w pracowni F. Legera i O. Friesza. Należała do ZAP "Zwrotnik" i ZPAP. Tematem jej prac były martwe natury, kompozycje rodzajowe, portrety, pejzaże architektoniczne, sceny z okresu okupacji, martyrologii ludu żydowskiego oraz sceny religijne. Całe życie związana była z Nowym Sączem. Obecnie dwa pokoje w kamienicy Ritterów z przełomu XVIII i XIX wieku udostępnione są Muzeum Okręgowemu w Nowym Sączu przez rodzinę malarki. Wyposażone w meble, porcelanę, bibeloty, częściowo kupione od jej spadkobierców, tworzą ekspozycję wnętrz mieszczańskich z końca XIX wieku. Prezentowana jest w nich kolekcja obrazów Marii Ritter.

77
Maria RITTER (1899-1976)

PEJZAŻ GÓRSKI

Gwasz, papier; 27 x 34 cm w świetle passe-partout
Sygnowany p. d.: m. Ritterówna

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

Malarka, graficzka i rzeźbiarka. W latach 1921-1928 studiowała filozofię i historię sztuki na Uniwersytecie Jagiellońskim w Krakowie. Malarstwa i rzeźby uczyła się m.in. u Wojciecha Weissa, Władysława Jarockiego, Ignacego Pieńkowskiego, Xawerego Dunikowskiego. Lata 1924-1925 spędziła w Paryżu, ucząc się w pracowni F. Legera i O. Friesza. Należała do ZAP "Zwrotnik" i ZPAP. Tematem jej prac były martwe natury, kompozycje rodzajowe, portrety, pejzaże architektoniczne, sceny z okresu okupacji, martyrologii ludu żydowskiego oraz sceny religijne. Całe życie związana była z Nowym Sączem. Obecnie dwa pokoje w kamienicy Ritterów z przełomu XVIII i XIX wieku udostępnione są Muzeum Okręgowemu w Nowym Sączu przez rodzinę malarki. Wyposażone w meble, porcelanę, bibeloty, częściowo kupione od jej spadkobierców, tworzą ekspozycję wnętrz mieszczańskich z końca XIX wieku. Prezentowana jest w nich kolekcja obrazów Marii Ritter.