Szukając w tradycji malarstwa europejskiego pokrewnych Habdasowi dusz wskazać można na artystów tworzących w Niemczech w latach dwudziestych w nurcie Nowej Rzeczowości. Żyjący po Einsteinowskim przełomie, który obalił prze-konania, co do natury rzeczywistości artyści stracili zaufanie do niej oraz wiary, w obiektywną prawdę widzenia. Zaczęli się bacznie przypatrywać otaczające-mu ich światu. W nurcie tym powstawały prace przedstawiające z drobiazgową dokładnością widzialną rzeczywistość. Jednakże widz ma zawsze wrażenie, że widoczne przedstawienie jest li tylko złudzeniem naszych zmysłów. Surrealizm, nowa rzeczowość, magiczny realizm - to nurty, których idea jest zdaje się najbliższa Edwardowi Habdasowi.
Olej, płótno; 65 x 65 cm
Sygnowany p.d.: 82 | E. HABDAS
Szukając w tradycji malarstwa europejskiego pokrewnych Habdasowi dusz wskazać można na artystów tworzących w Niemczech w latach dwudziestych w nurcie Nowej Rzeczowości. Żyjący po Einsteinowskim przełomie, który obalił prze-konania, co do natury rzeczywistości artyści stracili zaufanie do niej oraz wiary, w obiektywną prawdę widzenia. Zaczęli się bacznie przypatrywać otaczające-mu ich światu. W nurcie tym powstawały prace przedstawiające z drobiazgową dokładnością widzialną rzeczywistość. Jednakże widz ma zawsze wrażenie, że widoczne przedstawienie jest li tylko złudzeniem naszych zmysłów. Surrealizm, nowa rzeczowość, magiczny realizm - to nurty, których idea jest zdaje się najbliższa Edwardowi Habdasowi.