Był uczniem Juliusza Lange. Najczęstszym motywem jego obrazów są malownicze widoki Alp. Uczestniczył regularnie w wystawach świata artystycznego Monachium i Drezna. W 1898 zdobył złoty medal w Barcelonie.
Pejzaż alpejski, jako ulubiony temat prac artysty, bardzo często był jednak ujmowany pod pretekstem sztafażu dla jakiejś sceny rodzajowej. Należy pamiętać, że połowa wieku XIX to dopiero początki wyzwalania się motywu, jakim były góry, jako samoistnego tematu. Romantyczne zamiłowanie do ujmowania ich jako groźnych, niezdobytych objawiało się także tendencją do wyostrzania szczytów. W tym wypadku malarz skupił się przede wszystkim na pięknie alpejskiej przyrody różnicując jej zieleń, wprowadzając sielankowy nastrój.
Olej, deska; 21 x 31,5 cm
Sygnowany p. d.: Ferdinand Feldhütter 1869
Na odwrocie owalna pieczęć na niej papierowa nalepka z napisem czarnym atramentem: Pathie | bei Macia = Full | Stzier.... Richmann
Był uczniem Juliusza Lange. Najczęstszym motywem jego obrazów są malownicze widoki Alp. Uczestniczył regularnie w wystawach świata artystycznego Monachium i Drezna. W 1898 zdobył złoty medal w Barcelonie.
Pejzaż alpejski, jako ulubiony temat prac artysty, bardzo często był jednak ujmowany pod pretekstem sztafażu dla jakiejś sceny rodzajowej. Należy pamiętać, że połowa wieku XIX to dopiero początki wyzwalania się motywu, jakim były góry, jako samoistnego tematu. Romantyczne zamiłowanie do ujmowania ich jako groźnych, niezdobytych objawiało się także tendencją do wyostrzania szczytów. W tym wypadku malarz skupił się przede wszystkim na pięknie alpejskiej przyrody różnicując jej zieleń, wprowadzając sielankowy nastrój.