Studiował malarstwo w Warszawie w pracowni Wojciecha Gersona a później w Klasie Rysunkowej. W latach 1879 do 1885 studiował w Akademii Sztuk Pięknych w Petersburgu pod kierunkiem P. Czistiakowa, którą ukończył w 1885 roku otrzymując tytuł "klassnyj chudożnik" I stopnia za obraz "Chrystus przy Sadzawce Owczej". Przez wiele lat był następnie wykładowcą w 1906 roku otrzymał tytuł akademika, w 1911 roku został członkiem rzeczywistym Akademii Sztuk Pięknych w Petersburgu, a w 1912 roku nadano mu tytuł radcy dworu. Równolegle prowadził własną szkołę. Odbywał liczne podróże artystyczne od Hiszpanii po Indie, których efektem były setki studiów plenerowych małego formatu. Przez opinię rosyjską uznany za pierwszego impresjonistę na tamtejszym gruncie. Malował pejzaże, obrazy symboliczne, dekoracje, pejzaże (m.in. Czajkowskiego i Rachmaninowa). Uczestniczył w tworzeniu pisma "Mir Isskustwa".
olej, płyta; 15,5 x 24 cm;
sygnowany i datowany po prawej stronie u dołu: J. Cionglinsky | 87
Studiował malarstwo w Warszawie w pracowni Wojciecha Gersona a później w Klasie Rysunkowej. W latach 1879 do 1885 studiował w Akademii Sztuk Pięknych w Petersburgu pod kierunkiem P. Czistiakowa, którą ukończył w 1885 roku otrzymując tytuł "klassnyj chudożnik" I stopnia za obraz "Chrystus przy Sadzawce Owczej". Przez wiele lat był następnie wykładowcą w 1906 roku otrzymał tytuł akademika, w 1911 roku został członkiem rzeczywistym Akademii Sztuk Pięknych w Petersburgu, a w 1912 roku nadano mu tytuł radcy dworu. Równolegle prowadził własną szkołę. Odbywał liczne podróże artystyczne od Hiszpanii po Indie, których efektem były setki studiów plenerowych małego formatu. Przez opinię rosyjską uznany za pierwszego impresjonistę na tamtejszym gruncie. Malował pejzaże, obrazy symboliczne, dekoracje, pejzaże (m.in. Czajkowskiego i Rachmaninowa). Uczestniczył w tworzeniu pisma "Mir Isskustwa".