Malarz, ilustrator, przedstawiciel nurtu ekspresjonistycznego Ecole de Paris. Początkowo kształcił się w Łodzi, zapewne w Szkole Rysunkowej Jakuba Kacenbogena, związany wówczas ze środowiskiem malarzy żydowskich, być może z kręgiem Icchaka Braunera, następnie krótko w Akademii monachijskiej. Od 1912 tworzył w Paryżu, gdzie studiował w Academie de la Grande Chaumiere. Pracował na Montparnasse, należał do grupy skupionej wokół La Ruche. Zaprzyjaźniony z Modiglianim, Soutinem, Chagallem, Kremegnem, Pascinem, później z Utrillem. Uczestniczył w znanych dyskusjach na temat sztuki narodowej prowadzonych przez artystów żydowskich ok. 1910-13. W latach 20. i 30. często wyjeżdżał na wieś. Malował pejzaże, kompozycje figuralne, akty, martwe natury, wizerunki zwierząt, był autorem ilustracji książkowych. W twórczości ewoluował od wpływu Cezanne`a i kubizmu w kierunku fowizmu i ekspresjonizmu w dynamicznych obrazach o bogatej fakturze i kolorystyce. Od 1921 wystawiał na Salonach paryskich (opr. za w.w. Katalogiem).
olej, płótno, 50 x 61,5 cm;
sygnowany u dołu z lewej: H. Epstein
Por.: Malarstwo polskie w kolekcji Ewy i Wojciecha Fibaków,
Malarz, ilustrator, przedstawiciel nurtu ekspresjonistycznego Ecole de Paris. Początkowo kształcił się w Łodzi, zapewne w Szkole Rysunkowej Jakuba Kacenbogena, związany wówczas ze środowiskiem malarzy żydowskich, być może z kręgiem Icchaka Braunera, następnie krótko w Akademii monachijskiej. Od 1912 tworzył w Paryżu, gdzie studiował w Academie de la Grande Chaumiere. Pracował na Montparnasse, należał do grupy skupionej wokół La Ruche. Zaprzyjaźniony z Modiglianim, Soutinem, Chagallem, Kremegnem, Pascinem, później z Utrillem. Uczestniczył w znanych dyskusjach na temat sztuki narodowej prowadzonych przez artystów żydowskich ok. 1910-13. W latach 20. i 30. często wyjeżdżał na wieś. Malował pejzaże, kompozycje figuralne, akty, martwe natury, wizerunki zwierząt, był autorem ilustracji książkowych. W twórczości ewoluował od wpływu Cezanne`a i kubizmu w kierunku fowizmu i ekspresjonizmu w dynamicznych obrazach o bogatej fakturze i kolorystyce. Od 1921 wystawiał na Salonach paryskich (opr. za w.w. Katalogiem).