Od 1902 studiował w SSP i Politechnice Warszawskiej. W 1907 rozpoczął naukę w paryskiej Académie "La Palette". Od 1909 często wyjeżdżał do Bretanii: do Pont-Aven i Le Pouldu, gdzie spotkał W. Ślewińskiego. Regularnie uczestniczył w paryskich Salonach: Niezależnych, Tuileries i Majowym. Utrzymywał kontakty z Picassem, Mattisem, Grisem i Severinim. W czasie okupacji przebywał w Owernii. Do Paryża powrócił w 1941. Indywidualnie wystawy Haydena odbyły się w znanych galeriach Paryża: Druet (1911), Zborowski (1923) i Zak (1928, 1933) oraz w Waddington Gallery w Londynie (1959, 1964, 1967, 1961). Retrospektywne pokazy malarstwa artysty miały miejsce m.in. w Musée National d`Art Moderne w Paryżu (1968) i Musée des Beaux-Arts w Rennes (1979). Na wczesną twórczość Haydena oddziałał syntetyzm Szkoły Pont-Aven i malarstwo Ślewińskiego. Geometryzacja form w obrazach z lat 1912-14 ujawnia inspiracje sztuką Cézanne`a i estetyką wczesnego kubizmu.
Prezentowany pejzaż z południowej Francji zbudowany został addytywnie piętrzącymi się planami aż po łańcuchy górskie rozpostarte na horyzoncie. Widoczny jest w nim wpływ malarstwa Cezannea, wedle którego oddalone plany pejzażowe winny być stopniowo nasycane błękitami.
olej, tektura, 36,2 x 44,4 (w świetle passe partout)
sygn. p. d.: Hayden.
Od 1902 studiował w SSP i Politechnice Warszawskiej. W 1907 rozpoczął naukę w paryskiej Académie "La Palette". Od 1909 często wyjeżdżał do Bretanii: do Pont-Aven i Le Pouldu, gdzie spotkał W. Ślewińskiego. Regularnie uczestniczył w paryskich Salonach: Niezależnych, Tuileries i Majowym. Utrzymywał kontakty z Picassem, Mattisem, Grisem i Severinim. W czasie okupacji przebywał w Owernii. Do Paryża powrócił w 1941. Indywidualnie wystawy Haydena odbyły się w znanych galeriach Paryża: Druet (1911), Zborowski (1923) i Zak (1928, 1933) oraz w Waddington Gallery w Londynie (1959, 1964, 1967, 1961). Retrospektywne pokazy malarstwa artysty miały miejsce m.in. w Musée National d`Art Moderne w Paryżu (1968) i Musée des Beaux-Arts w Rennes (1979). Na wczesną twórczość Haydena oddziałał syntetyzm Szkoły Pont-Aven i malarstwo Ślewińskiego. Geometryzacja form w obrazach z lat 1912-14 ujawnia inspiracje sztuką Cézanne`a i estetyką wczesnego kubizmu.
Prezentowany pejzaż z południowej Francji zbudowany został addytywnie piętrzącymi się planami aż po łańcuchy górskie rozpostarte na horyzoncie. Widoczny jest w nim wpływ malarstwa Cezannea, wedle którego oddalone plany pejzażowe winny być stopniowo nasycane błękitami.