WYSTAWIANY:
- Tadeusz Dominik, Muzeum Narodowe w Warszawie, Fundacja Polskiej Sztuki Nowoczesnej, Warszawa 2008

LITERATURA:
- Z. Taranienko, Wizja natury, Dialogi z Tadeuszem Dominikiem, ASP w Warszawie, BOSZ, 2016 (repr.)
- Tadeusz Dominik, Muzeum Narodowe w Warszawie, Fundacja Polskiej Sztuki Nowoczesnej, Warszawa 2008 (poz.kat.185, repr. str. 240)

Pejzaż namalowany przez Tadeusza Dominika jest dowodem na konsekwencję myślenia twórczego i widzenia świata. Obraz różni się od prezentowanego wcześniej jedynie kompozycją. Tutaj motywy wzięte z przyrody przybierają pełniejsze, obfitsze kształty, tworząc niemal abstrakcyjną kompozycję. A może to inna pora roku - temat, do którego tak chętnie artysta powracał: „[...] za każdym razem chcę znaleźć coś istotnego dla tego tematu, nie myśląc o jakimś wcześniejszym obrazie, koncentrując się na tym, jak to wygląda dla mnie dziś.
I zawsze ma to być piękny obraz, a nie samo pokazywanie tematu”.
([w:] Z. Taranienko. Wizja natury. Dialogi z Tadeuszem Dominikiem, ASP w Warszawie, BOSZ, 2016, s.174).

03
Tadeusz DOMINIK (1928-2014)

PEJZAŻ, 2004 r.

olej/płótno, 90 x 120 cm
sygnowany p.d.: Dominik
sygnowany, datowany i opisany na odwrocie: DOMINIK | 2004 | OL. PŁ | 90 x 120 | PEJZAŻ

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

WYSTAWIANY:
- Tadeusz Dominik, Muzeum Narodowe w Warszawie, Fundacja Polskiej Sztuki Nowoczesnej, Warszawa 2008

LITERATURA:
- Z. Taranienko, Wizja natury, Dialogi z Tadeuszem Dominikiem, ASP w Warszawie, BOSZ, 2016 (repr.)
- Tadeusz Dominik, Muzeum Narodowe w Warszawie, Fundacja Polskiej Sztuki Nowoczesnej, Warszawa 2008 (poz.kat.185, repr. str. 240)

Pejzaż namalowany przez Tadeusza Dominika jest dowodem na konsekwencję myślenia twórczego i widzenia świata. Obraz różni się od prezentowanego wcześniej jedynie kompozycją. Tutaj motywy wzięte z przyrody przybierają pełniejsze, obfitsze kształty, tworząc niemal abstrakcyjną kompozycję. A może to inna pora roku - temat, do którego tak chętnie artysta powracał: „[...] za każdym razem chcę znaleźć coś istotnego dla tego tematu, nie myśląc o jakimś wcześniejszym obrazie, koncentrując się na tym, jak to wygląda dla mnie dziś.
I zawsze ma to być piękny obraz, a nie samo pokazywanie tematu”.
([w:] Z. Taranienko. Wizja natury. Dialogi z Tadeuszem Dominikiem, ASP w Warszawie, BOSZ, 2016, s.174).