"Szybko się zorientowałem, że ja lepiej tego od Pana Boga nie zrobię. Natura jest nie do powtórzenia choćby dlatego, że [w obrazach] nie ma ruchu powietrza, nie ma zapachu, nie ma wszystkiego tego, co jest w naturze. Uważam, że naśladowanie natury nie ma sensu, ale nie odszedłem od niej, bo jest najbogatsza dla wyobraźni malującego artysty. W naturze jest właściwie wszystko i każdy może znaleźć to, czego szuka - co wziąć, żeby było osobiste, żeby nie była to kopia natury" (Tadeusz Dominik).

Malarz, grafik, zajmował się też tkaniną artystyczną, ceramiką, a także grafiką komputerową. W latach 1946-51 studiował malarstwo w Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie, dyplom uzyskał w 1953 roku w pracowni prof. Jana Cybisa. W 1951 roku rozpoczął pracę pedagogiczną na stołecznej uczelni i przeszedł przez wszystkie stopnie kariery akademickiej, od asystenta do profesora zwyczajnego (1988). Dwukrotnie był dziekanem Wydziału Malarstwa warszawskiej ASP. Był laureatem m.in. nagrody im. Jana Cybisa (1973) i stypendystą Ford Foundation (1962). Jego prace znajdują się w zbiorach muzealnych oraz prywatnych w Polsce i na świecie.

5
Tadeusz DOMINIK (1928-2014)

Pejzaż, 1992 r.

olej/płótno, 76 x 107 cm
sygnowany p.d.: `Dominik`, na blejtramie data `1992`
OPINIE:
- praca posiada potwierdzenie autentyczności podpisane przez syna artysty, Tomasza Dominika

POCHODZENIE:
- kolekcja prywatna, Stany Zjednoczone
- kolekcja prywatna, Poznań

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

"Szybko się zorientowałem, że ja lepiej tego od Pana Boga nie zrobię. Natura jest nie do powtórzenia choćby dlatego, że [w obrazach] nie ma ruchu powietrza, nie ma zapachu, nie ma wszystkiego tego, co jest w naturze. Uważam, że naśladowanie natury nie ma sensu, ale nie odszedłem od niej, bo jest najbogatsza dla wyobraźni malującego artysty. W naturze jest właściwie wszystko i każdy może znaleźć to, czego szuka - co wziąć, żeby było osobiste, żeby nie była to kopia natury" (Tadeusz Dominik).

Malarz, grafik, zajmował się też tkaniną artystyczną, ceramiką, a także grafiką komputerową. W latach 1946-51 studiował malarstwo w Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie, dyplom uzyskał w 1953 roku w pracowni prof. Jana Cybisa. W 1951 roku rozpoczął pracę pedagogiczną na stołecznej uczelni i przeszedł przez wszystkie stopnie kariery akademickiej, od asystenta do profesora zwyczajnego (1988). Dwukrotnie był dziekanem Wydziału Malarstwa warszawskiej ASP. Był laureatem m.in. nagrody im. Jana Cybisa (1973) i stypendystą Ford Foundation (1962). Jego prace znajdują się w zbiorach muzealnych oraz prywatnych w Polsce i na świecie.