Studia artystyczne rozpoczął w 1923 w Szkole Przemysłowej w Krakowie. Po nawiązaniu kontaktów z T.Peiperem i W. Strzemińskim skierował swoje zainteresowania ku awangardowej typografii. W l. 20. opracowywał szatę graficzną czasopism Zwrotnica i Linia; w 1926 oraz uczestniczył w pierwszej wystawie grupy Praesens.
Wczesna twórczość Podsadeckiego wpisuje się w pełni w ramy konstruktywizmu; strukturę obrazów tworzą precyzyjne układy geometrycznych figur. W późniejszych pracach artysta wprowadził miękkie kontury i biomorficzne kształty wzbogacając zarazem jakości fakturowe swych prac. Istotę tych kompozycji stanowiły wzajemne relacje przenikających się i przeplatających form abstrakcyjnych, przedmiotowych i organicznych. W tej stylistyce mieści się oferowany rysunek, w którym formy pejzażu określone zostały mocnym, giętkim, miejscami splątanym konturem.

26
Kazimierz PODSADECKI (1904-1970)

Pejzaż, 1959

rysunek, tusz, papier, 19 x 26
sygn. l.d.: 12.7.1959., .pd.: PODSADECKI

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

Studia artystyczne rozpoczął w 1923 w Szkole Przemysłowej w Krakowie. Po nawiązaniu kontaktów z T.Peiperem i W. Strzemińskim skierował swoje zainteresowania ku awangardowej typografii. W l. 20. opracowywał szatę graficzną czasopism Zwrotnica i Linia; w 1926 oraz uczestniczył w pierwszej wystawie grupy Praesens.
Wczesna twórczość Podsadeckiego wpisuje się w pełni w ramy konstruktywizmu; strukturę obrazów tworzą precyzyjne układy geometrycznych figur. W późniejszych pracach artysta wprowadził miękkie kontury i biomorficzne kształty wzbogacając zarazem jakości fakturowe swych prac. Istotę tych kompozycji stanowiły wzajemne relacje przenikających się i przeplatających form abstrakcyjnych, przedmiotowych i organicznych. W tej stylistyce mieści się oferowany rysunek, w którym formy pejzażu określone zostały mocnym, giętkim, miejscami splątanym konturem.