Jednym z głównym tematów podejmowanych przez Melę Muter, obok charakterystycznych portretów i martwych natur, były pejzaże, szczególnie te z małych, francuskich miasteczek. Malarka już w 1901 roku wyjechała do Paryża, jak się później okazało - na stałe. Tam obracała się w kręgach artystycznych i intelektualnych, poznając takich twórców jak Leopold Gottlieb, Leopold Staff, Władysław Reymont czy Stefan Żeromski. Malowała dużo, często, prezentując swoje prace zarówno na paryskich salonach, jak również na wystawach w Polsce i różnych europejskich miastach. W 1914 roku została członkinią Societé Nationale des Beaux-Arts. Jej talent był doceniany zarówno przez krytyków sztuki jak i innych artystów i miłośników sztuki.
Na pejzażową twórczość artystki ogromny wpływ miały jej podróże i malarstwo takich artystów jak Władysława Ślewińskiego, a później także Paula Cézanne'a czy Vincenta van Gogha. Muter korzystając z róż - nych otaczających ją nurtów w sztuce potrafiła wykształcić swój własny, niepowtarzalny styl, który uczynił ją jedną z najważniejszych malarek epoki.
Oferowany obraz, malowany plamami czystych, wyrazistych, przepełnionych słońcem barw, przedstawia widok małego, zapewne francuskiego miasteczka, ujęty z góry, ukazując charakterystyczne czerwone dachy, kolorowe pola, błękit ukazanej w oddali wody i bujność zieleni. Z lewej strony widać wchodzące ścieżką pod górkę dwie kobiety, podtrzymujące niesione na głowach kosze. Patrząc na obraz stajemy się świadkami niezwykle spokojnego tempa życia na południu Europy.

63
Mela (Mutermilch Maria Melania) MUTER (1876 Warszawa - 1967 Paryż)

Pejzaż, 1933

olej, płótno; 54 x 65 cm;
sygn. na odwrocie, na krośnie: Muter
na odwrocie nalepka z Galerie Gmurzynska z Kolonii, z informacją o pracy oraz pozycją katalogową: 3 i datą powstania 1933

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

Jednym z głównym tematów podejmowanych przez Melę Muter, obok charakterystycznych portretów i martwych natur, były pejzaże, szczególnie te z małych, francuskich miasteczek. Malarka już w 1901 roku wyjechała do Paryża, jak się później okazało - na stałe. Tam obracała się w kręgach artystycznych i intelektualnych, poznając takich twórców jak Leopold Gottlieb, Leopold Staff, Władysław Reymont czy Stefan Żeromski. Malowała dużo, często, prezentując swoje prace zarówno na paryskich salonach, jak również na wystawach w Polsce i różnych europejskich miastach. W 1914 roku została członkinią Societé Nationale des Beaux-Arts. Jej talent był doceniany zarówno przez krytyków sztuki jak i innych artystów i miłośników sztuki.
Na pejzażową twórczość artystki ogromny wpływ miały jej podróże i malarstwo takich artystów jak Władysława Ślewińskiego, a później także Paula Cézanne'a czy Vincenta van Gogha. Muter korzystając z róż - nych otaczających ją nurtów w sztuce potrafiła wykształcić swój własny, niepowtarzalny styl, który uczynił ją jedną z najważniejszych malarek epoki.
Oferowany obraz, malowany plamami czystych, wyrazistych, przepełnionych słońcem barw, przedstawia widok małego, zapewne francuskiego miasteczka, ujęty z góry, ukazując charakterystyczne czerwone dachy, kolorowe pola, błękit ukazanej w oddali wody i bujność zieleni. Z lewej strony widać wchodzące ścieżką pod górkę dwie kobiety, podtrzymujące niesione na głowach kosze. Patrząc na obraz stajemy się świadkami niezwykle spokojnego tempa życia na południu Europy.