Obraz reprodukowany: Zbigniew Fałtynowicz, Eliza Ptasińska, Malarze polscy w Monachium, Suwałki 2005, s. 134.
Obraz wystawiany: I po co myśmy tam jechali. Malarze polscy w Monachium,
-Muzeum Okręgowe w Suwałkach (5 maja - 31 sierpnia 2005),
-Muzeum Pomorza Środkowego w Słupsku (4 marca - 30 kwietnia 2006),
-Muzeum Okręgowe w Lesznie (12 maja - 2 lipca 2006),
-Wałbrzyska Galeria Sztuki BWA "Zamek Książ" (8 lipca - 17 września 2006).
Po studiach politechnicznych we Lwowie, wyjechał dzięki stypendium na studia do Akademii wiedeńskiej (1864-67). Po powrocie do Lwowa miał w 1867 roku jedyną indywidualną wystawę swoich prac. W roku 1873 wyjechał na dalsze studia do Monachium. Tam należał do kręgu malarzy związanych z Józefem Brandtem; dzielił pracownię z Aleksandrem Kotsisem i Walerym Brochockim. W roku 1878 osiadł we Wiedniu. Malował sceny rodzajowe i portrety, przede wszystkim jednak był pejzażystą. Ze skromnych motywów przedstawianych w różnych porach dnia i roku, prawdziwie oddających lokalny koloryt, wydobywał nieraz romantyczny nastrój. Dużą rolę odgrywało w jego kompozycjach studium nieba i impresyjnie ukazywane wilgotne mgły. W niektórych krajobrazach wprowadzał scenki rodzajowe. Wykonywał kopie dzieł dawnych mistrzów, a także rysunki do czasopism humorystycznych.
Olej, deska; 39,5 x 29 cm
Sygnowany l. d.: Sidorowicz 1880
Na odwrocie cztery papierowe nalepki z wystawy:
I po co myśmy tam jechali. Malarze polscy w Monachium
oraz papierowa nalepka z numerem: 45
Na desce wycisk: W. KOLLER & C.O.
Obraz reprodukowany: Zbigniew Fałtynowicz, Eliza Ptasińska, Malarze polscy w Monachium, Suwałki 2005, s. 134.
Obraz wystawiany: I po co myśmy tam jechali. Malarze polscy w Monachium,
-Muzeum Okręgowe w Suwałkach (5 maja - 31 sierpnia 2005),
-Muzeum Pomorza Środkowego w Słupsku (4 marca - 30 kwietnia 2006),
-Muzeum Okręgowe w Lesznie (12 maja - 2 lipca 2006),
-Wałbrzyska Galeria Sztuki BWA "Zamek Książ" (8 lipca - 17 września 2006).
Po studiach politechnicznych we Lwowie, wyjechał dzięki stypendium na studia do Akademii wiedeńskiej (1864-67). Po powrocie do Lwowa miał w 1867 roku jedyną indywidualną wystawę swoich prac. W roku 1873 wyjechał na dalsze studia do Monachium. Tam należał do kręgu malarzy związanych z Józefem Brandtem; dzielił pracownię z Aleksandrem Kotsisem i Walerym Brochockim. W roku 1878 osiadł we Wiedniu. Malował sceny rodzajowe i portrety, przede wszystkim jednak był pejzażystą. Ze skromnych motywów przedstawianych w różnych porach dnia i roku, prawdziwie oddających lokalny koloryt, wydobywał nieraz romantyczny nastrój. Dużą rolę odgrywało w jego kompozycjach studium nieba i impresyjnie ukazywane wilgotne mgły. W niektórych krajobrazach wprowadzał scenki rodzajowe. Wykonywał kopie dzieł dawnych mistrzów, a także rysunki do czasopism humorystycznych.