Proweniencja:
kolekcja prywatna, Polska
Oferowany obraz mistrza pejzażu przełomu XIX i XX wieku, to przykład sztandarowego dzieła malarza. W kompozycji zwracają uwagę charakterystyczne cechy jego stylistyki: fragmentaryczność ujęcia natury, syntetyczna plama barwna i intensywność koloru, niemal impresjonistyczne ukazanie przyrody, związane z podkreślaniem indywidualnych odczuć artysty czy krajobraz pozbawiony sztafażu. Na pierwszym planie obrazu widzimy gładką przestrzeń w soczystej zieleni i fragmenty opadających gałęzi, przywołujące skojarzenia z estetyką japońskich drzeworytów. W tle dzieła Stanisławski umieścił skrawek nieba, stapiający się z odcieniami zieleni, brązów i żółci. Dodatkowym atutem kolekcjonerskim jest pieczęć z odręcznym podpisem żony malarza - Janiny Stanisławskiej.
olej, sklejka; 32 x 21 cm;
na odwrocie:
- pieczątka z napisem: JAN STANISŁAWSKI / ZE SPUŚCIZNY / POŚMIERTNEJ
- podpis na pieczątce: Janina Stanisławska (odręcznie)
- poniżej pieczątki napis: Kitajów pod Ky…[?] / 1900 (odręczny, częściowo czytelny)
- napis: DA 120 (odręcznie)
Proweniencja:
kolekcja prywatna, Polska
Oferowany obraz mistrza pejzażu przełomu XIX i XX wieku, to przykład sztandarowego dzieła malarza. W kompozycji zwracają uwagę charakterystyczne cechy jego stylistyki: fragmentaryczność ujęcia natury, syntetyczna plama barwna i intensywność koloru, niemal impresjonistyczne ukazanie przyrody, związane z podkreślaniem indywidualnych odczuć artysty czy krajobraz pozbawiony sztafażu. Na pierwszym planie obrazu widzimy gładką przestrzeń w soczystej zieleni i fragmenty opadających gałęzi, przywołujące skojarzenia z estetyką japońskich drzeworytów. W tle dzieła Stanisławski umieścił skrawek nieba, stapiający się z odcieniami zieleni, brązów i żółci. Dodatkowym atutem kolekcjonerskim jest pieczęć z odręcznym podpisem żony malarza - Janiny Stanisławskiej.