W malarskiej spuściźnie Kantora można wyróżnić szereg faz. W drugiej połowie lat 1950. przyswoił sobie zasady malarstwa taszystowskiego absolutyzującego rolę malarskiego gestu. Z tego też okresu pochodzi prezentowana kompozycja, która uzmysławia zauroczenie Kantora malarstwem materii. Artysta zastosował tu dosadne, niemal rzeźbiarskie efekty fakturalne. Stężoną ekspresję dzieła tworzy zestawienie plam czerni, szarości i czerwieni.
Artysta wybitny, zaliczany przez krytykę światową do współtwórców Sztuki XX wieku.
Olej, płótno; 81 x 100 cm
Sygn. p.d. Kantor
Na odwrocie: T.Kantor/ "Peinture"/ 1963/ Cracovie/ 100 x 81 cm
Oraz informacje o wystawach w: Galerie Pauli, Lausanne, 1964 i Gal Hardschin, Bale, 1966
Estymacja: 220 000 - 250 000 zł
W malarskiej spuściźnie Kantora można wyróżnić szereg faz. W drugiej połowie lat 1950. przyswoił sobie zasady malarstwa taszystowskiego absolutyzującego rolę malarskiego gestu. Z tego też okresu pochodzi prezentowana kompozycja, która uzmysławia zauroczenie Kantora malarstwem materii. Artysta zastosował tu dosadne, niemal rzeźbiarskie efekty fakturalne. Stężoną ekspresję dzieła tworzy zestawienie plam czerni, szarości i czerwieni.
Artysta wybitny, zaliczany przez krytykę światową do współtwórców Sztuki XX wieku.