Prezentowana litografia jest graficzną wersją powstałego w 1899 projektu jednego z fragmentów fryzu, który Mehoffer przygotował na gmach krakowskiej TPSP. Projekt miał formę malarskiego szkicu. Artysta „… wyobraził Pegaza w otoczeniu Muz o stylizowanych kształtach; upodabniają się one do wijących się kłączy, oplatają go i krępują.”( źródło: https://mnk.pl/wystawy/pokaz-obrazu-spetany-pegaz).
Kompozycja „Pegaz i muzy” została spopularyzowana w wersji graficznej, znalazła się m.in. na okładce listopadowego numeru „Chimery” z 1905. Pięciobarwną litografię odbito w zakładzie W. Głowaczewskiego w Warszawie.
litografia pięciobarwna, okładka „Chimery”, listopad 1905, t. IX, z. 26,
14,3 x 18,1 cm, wym. karty: 25 x 19,5cm,
sygn. na płycie p.d.: Józef Mehoffer 1899.
Stan zachowania: z lewej strony papier lekko przedarty i podklejony.
Prezentowana litografia jest graficzną wersją powstałego w 1899 projektu jednego z fragmentów fryzu, który Mehoffer przygotował na gmach krakowskiej TPSP. Projekt miał formę malarskiego szkicu. Artysta „… wyobraził Pegaza w otoczeniu Muz o stylizowanych kształtach; upodabniają się one do wijących się kłączy, oplatają go i krępują.”( źródło: https://mnk.pl/wystawy/pokaz-obrazu-spetany-pegaz).
Kompozycja „Pegaz i muzy” została spopularyzowana w wersji graficznej, znalazła się m.in. na okładce listopadowego numeru „Chimery” z 1905. Pięciobarwną litografię odbito w zakładzie W. Głowaczewskiego w Warszawie.