Ulubiona przez Kossaków tematyka z koniem jako głównym bohaterem obrazu otrzymała orientalną oprawę. Było to zgodne z modą na Lewant, która istniała w polskim malarstwie od XIX w. (np. liczne wersje "Farysa" Juliusza Kossaka, panorama "Bitwa pod piramidami" Wojciecha Kossaka i zespołu i jej rozmaite fragmenty, motywy arabskie w twórczości T.Ajdukiewicza, St.Chlebowskiego, W.Pawliszczaka, A.Styki. Malowany obraz malowany prima vista, bez wstępnego szkicu, zadziwia lekkością i ekspresją rysunku (...).
Fragment ekspertyzy A. Konopackiego
olej, tektura, 43 × 54,5 cm
sygn. i dat. l. d.: Wojciech Kossak/1936
Estymacja: 30000 - 35000 zł
Ulubiona przez Kossaków tematyka z koniem jako głównym bohaterem obrazu otrzymała orientalną oprawę. Było to zgodne z modą na Lewant, która istniała w polskim malarstwie od XIX w. (np. liczne wersje "Farysa" Juliusza Kossaka, panorama "Bitwa pod piramidami" Wojciecha Kossaka i zespołu i jej rozmaite fragmenty, motywy arabskie w twórczości T.Ajdukiewicza, St.Chlebowskiego, W.Pawliszczaka, A.Styki. Malowany obraz malowany prima vista, bez wstępnego szkicu, zadziwia lekkością i ekspresją rysunku (...).
Fragment ekspertyzy A. Konopackiego