Nie udało sie zidentyfikować autora prezentowanego obrazu. Sposób malowania wskazuje na osobę, która otrzymała podstawowe wykształcenie malarskie. Przwedstawieni na obrazie jeźdźcy to powstańcy z 1863 r., na co wskazują ich pół- na pół cywilno-wojskowe stroje i czerwone rogatywki i uzbrojenie w strzelby. Także pieszy w tej grupie ma szablę (co wyklucza by celem przejażdzki było polowanie). Być może przedstawiona grupa to zwiad lub patrol, którego zadaniem jest zdobycie wiadomości o ruchach nieprzyjaciela lub są to żołnierze poszukujący swojego oddziału.
Kompozycja pejzażu jest w omawianym obrazie identyczna jak w obrazie Walerego Brochockiego (1847-1923) Zwózka chrustu, 1873, ol. pł. 60,5 x 48,5 (E.Charazińska, E.Micke-Broniarek, A.Tyczyńska, Malarstwo polskie w zbiorach prywatnych, Nieznane dzieła wybitnych artystów XIX wieku, Warszawa 1995, s. 37
Konsultacja : Mieczysław Siciński
olej, płótno 58 x 45 cm
sygn. po prawej u dołu czerwonym olejem: A.Kopa...ski 1875
Nie udało sie zidentyfikować autora prezentowanego obrazu. Sposób malowania wskazuje na osobę, która otrzymała podstawowe wykształcenie malarskie. Przwedstawieni na obrazie jeźdźcy to powstańcy z 1863 r., na co wskazują ich pół- na pół cywilno-wojskowe stroje i czerwone rogatywki i uzbrojenie w strzelby. Także pieszy w tej grupie ma szablę (co wyklucza by celem przejażdzki było polowanie). Być może przedstawiona grupa to zwiad lub patrol, którego zadaniem jest zdobycie wiadomości o ruchach nieprzyjaciela lub są to żołnierze poszukujący swojego oddziału.
Kompozycja pejzażu jest w omawianym obrazie identyczna jak w obrazie Walerego Brochockiego (1847-1923) Zwózka chrustu, 1873, ol. pł. 60,5 x 48,5 (E.Charazińska, E.Micke-Broniarek, A.Tyczyńska, Malarstwo polskie w zbiorach prywatnych, Nieznane dzieła wybitnych artystów XIX wieku, Warszawa 1995, s. 37
Konsultacja : Mieczysław Siciński