podstawa kolista, toczona z czarnego, żyłkowanego marmuru, na niej umieszczona grupa rzeźbiarska: młoda, bosonoga kobieta w powiewnej, fałdzistej szacie, z szalem na obnażonych ramionach, z włosami upiętymi w kok i ozdobionymi różanym wiankiem, z uskrzydlonym amorkiem u boku; przed nią - szmaragdowa, opalizująca misa szklana o krawędzi falbaniastej, rytmicznie wgiętej do wewnątrz; wsparta na grubej, esowatej łodydze; sygn. u stóp dziewczyny: "Hip. Moreau";
marmur, kompozycja metali srebrzona, szkło iryzujące; wys. 48,5 cm, szer. 27,5 cm, głęb. 18 cm.
Francja, pocz. XX w.
podstawa kolista, toczona z czarnego, żyłkowanego marmuru, na niej umieszczona grupa rzeźbiarska: młoda, bosonoga kobieta w powiewnej, fałdzistej szacie, z szalem na obnażonych ramionach, z włosami upiętymi w kok i ozdobionymi różanym wiankiem, z uskrzydlonym amorkiem u boku; przed nią - szmaragdowa, opalizująca misa szklana o krawędzi falbaniastej, rytmicznie wgiętej do wewnątrz; wsparta na grubej, esowatej łodydze; sygn. u stóp dziewczyny: "Hip. Moreau";