O obrazach artysty francuscy i polscy recenzenci i krytycy pisali, m.in.:
Nie znam niczego równie urzekającego jak jego [Adama Styki] ostatnie obrazy, gdzie bardzo realistycznie oddał epizody z życia nomadów...
M. Thiebault Sisson; Paris 1925 cyt. za Cz. Czapliński, The Styka Family Saga / Saga rodu Styków, New York 1988, s. 146
Efekty świetlne w jego obrazach, polegające na użyciu prawie jaskrawych barw, przy niezwykłej umiejętności harmonizowania przepychu kolorów jego palety i przez umiejętne ich dozowanie, są wyjątkowe we współczesnym malarstwie...
P. Bearn; Paris 1934; cyt. za Cz. Czapliński, j.w., s. 146
Malowanie światła uchodzi za bardzo trudną rzecz w obrazie. Styka trudność tę pokonał. Prosto kładzione farby opowiadają nam dziwy Wschodu, dając przedsmak faraonowych krain, czar legendy kojarząc ze światem realnym...
W. Wankie; Warszawa 1922; cyt. za Cz. Czapliński, j.w., s. 145
olej, tektura
38 x 46,3 cm
sygn. p.d.: ADAM | STYKA [w ramce]
Obraz w oryginalnej, ozdobnej ramie; na niej nalepka wystawy Adama Styki w Galerii Georges’a Petita (Paris, 8. rue de Seze) w dniach 16 - 30 maja 1925 roku.
O obrazach artysty francuscy i polscy recenzenci i krytycy pisali, m.in.:
Nie znam niczego równie urzekającego jak jego [Adama Styki] ostatnie obrazy, gdzie bardzo realistycznie oddał epizody z życia nomadów...
M. Thiebault Sisson; Paris 1925 cyt. za Cz. Czapliński, The Styka Family Saga / Saga rodu Styków, New York 1988, s. 146
Efekty świetlne w jego obrazach, polegające na użyciu prawie jaskrawych barw, przy niezwykłej umiejętności harmonizowania przepychu kolorów jego palety i przez umiejętne ich dozowanie, są wyjątkowe we współczesnym malarstwie...
P. Bearn; Paris 1934; cyt. za Cz. Czapliński, j.w., s. 146
Malowanie światła uchodzi za bardzo trudną rzecz w obrazie. Styka trudność tę pokonał. Prosto kładzione farby opowiadają nam dziwy Wschodu, dając przedsmak faraonowych krain, czar legendy kojarząc ze światem realnym...
W. Wankie; Warszawa 1922; cyt. za Cz. Czapliński, j.w., s. 145