Podstawa marmurowa, prostokątna, o ściętych narożach. Rzeźba w technice tzw. „chryzelefantyny”, przedstawiająca dziewczynkę w sabotach, długiej sukni i pelerynie z kapturem zarzuconym na głowę, wyciągającą chroniącym gestem obie ręce nad stadkiem złożonym z trzech owieczek. Twarz z okalającymi ją włosami oraz dłonie - rzeźbione w kości (bak końców palców lewej ręki).

204
Eugene BERNOUD

Pasterka

brąz złocony, kość; marmur czerwono-żółty, mosiądz; wys. 26,3 cm, dł. 21 cm, szer. 13,3 cm.
Francja, pocz. XX w.

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

Podstawa marmurowa, prostokątna, o ściętych narożach. Rzeźba w technice tzw. „chryzelefantyny”, przedstawiająca dziewczynkę w sabotach, długiej sukni i pelerynie z kapturem zarzuconym na głowę, wyciągającą chroniącym gestem obie ręce nad stadkiem złożonym z trzech owieczek. Twarz z okalającymi ją włosami oraz dłonie - rzeźbione w kości (bak końców palców lewej ręki).