Praca przedstawia paryskie podwórko przy avenue du Maine 14, gdzie na obok siebie mieszkali i tworzyli S. Wyspiański, J. Mehoffer, A. Szybalski i K. Laszczka. Po nagłym wyjeździe Wyspiańskiego z Paryża Laszczka zamieszkał w jego atelier. Kamieński i Laszczka w 1891 wspólnie uczęszczali do Académie Julian do klasy rzeźby prowadzonej przez Antoniego Mercie. Artyści utrzymywali ścisłe stosunki z polskim środowiskiem literacko-artystycznym, działającym w stolicy Francji (z Zenonem Przesmyckim, Władysławem Ślewińskim). Artystycznym zapisem tych spotkań jest rysunek wykonany przez Antoniego Kamieńskiego w 1893 roku "Artyści", przedstawiający wnętrze pracowni z wizerunkami polskich artystów kręgu, zreprodukowany w "Tygodniku Ilustrowanym" w 1896 roku. W MNW znajduje się portret Laszczki wykonany w 1892 przez Kamieńskiego.
Olej, płótno; wym.: 54 x 46 cm; sygn. l.d.: Antoni Kamieński 1893. Na odwrocie podpis autora i pieczęć paryskiego składu materiałów artystycznych.
Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacjiPraca przedstawia paryskie podwórko przy avenue du Maine 14, gdzie na obok siebie mieszkali i tworzyli S. Wyspiański, J. Mehoffer, A. Szybalski i K. Laszczka. Po nagłym wyjeździe Wyspiańskiego z Paryża Laszczka zamieszkał w jego atelier. Kamieński i Laszczka w 1891 wspólnie uczęszczali do Académie Julian do klasy rzeźby prowadzonej przez Antoniego Mercie. Artyści utrzymywali ścisłe stosunki z polskim środowiskiem literacko-artystycznym, działającym w stolicy Francji (z Zenonem Przesmyckim, Władysławem Ślewińskim). Artystycznym zapisem tych spotkań jest rysunek wykonany przez Antoniego Kamieńskiego w 1893 roku "Artyści", przedstawiający wnętrze pracowni z wizerunkami polskich artystów kręgu, zreprodukowany w "Tygodniku Ilustrowanym" w 1896 roku. W MNW znajduje się portret Laszczki wykonany w 1892 przez Kamieńskiego.