Grafik, malarz, rysownik, autor obiektów. W swoich realizacjach, jak sam pisze, poszukuje własnej, nowej wizji przestrzeni, w związku z zakwestionowaniem w XX wieku dotychczasowego wyobrażenia przestrzeni rozumianej jako pojemnik (wypowiedź z katalogu wystawy 2 B or Not 2 B. Oblicza rysunku 2011). Artysta zauważa dalej, że: Malowanie czy rysowanie obecnie nie polega na pokazywaniu określonego wydarzenia, rozgrywającego się w ramach wyznaczonego wcześniej obszaru. Używane przedmioty nie istnieją na danej z góry scenie, a mają zasugerować określoną koncepcję przestrzeni, bardzo często jest to przestrzeń wielowymiarowa, zmienna. Istotą działań artystycznych jest przekraczanie granic, dążenie do osiągnięcia nowych obszarów lub uwzględnienia nowych aspektów. Przykładem takiej strategii twórczej, jak się wydaje, może być znany cykl wielkoformatowych wydruków cyfrowych pod tytułem: „Pornografia”, ale także seria obiektów malarskich „Parkany” z początku lat 90-tych. Henryk Gostyński urodził się w Warszawie w 1960 roku. Studiował na Wydziale Grafiki w ASP w Warszawie w latach 1980-1985. Dyplom z wyróżnieniem zrealizował w Pracowni Grafiki Warsztatowej Zenona Januszewskiego, zaś aneks z malarstwa w pracowni Jerzego Tchórzewskiego. Na Grafice pracuje od 1985 roku. Przez wiele lat był asystentem Zygmunta Magnera. Obecnie jest profesorem zwyczajnym na Grafice i prowadzi Pracownię Malarstwa dla studentów lat II-V.
technika autorska, tektura; 70 x 100 cm (w świetle oprawy);
sygn., dat. i opisany na odwrocie ramy: Gost. 1998 Parhen;
sygn. i dat. na odwrocie na szkle: podpis / 1998.
Grafik, malarz, rysownik, autor obiektów. W swoich realizacjach, jak sam pisze, poszukuje własnej, nowej wizji przestrzeni, w związku z zakwestionowaniem w XX wieku dotychczasowego wyobrażenia przestrzeni rozumianej jako pojemnik (wypowiedź z katalogu wystawy 2 B or Not 2 B. Oblicza rysunku 2011). Artysta zauważa dalej, że: Malowanie czy rysowanie obecnie nie polega na pokazywaniu określonego wydarzenia, rozgrywającego się w ramach wyznaczonego wcześniej obszaru. Używane przedmioty nie istnieją na danej z góry scenie, a mają zasugerować określoną koncepcję przestrzeni, bardzo często jest to przestrzeń wielowymiarowa, zmienna. Istotą działań artystycznych jest przekraczanie granic, dążenie do osiągnięcia nowych obszarów lub uwzględnienia nowych aspektów. Przykładem takiej strategii twórczej, jak się wydaje, może być znany cykl wielkoformatowych wydruków cyfrowych pod tytułem: „Pornografia”, ale także seria obiektów malarskich „Parkany” z początku lat 90-tych. Henryk Gostyński urodził się w Warszawie w 1960 roku. Studiował na Wydziale Grafiki w ASP w Warszawie w latach 1980-1985. Dyplom z wyróżnieniem zrealizował w Pracowni Grafiki Warsztatowej Zenona Januszewskiego, zaś aneks z malarstwa w pracowni Jerzego Tchórzewskiego. Na Grafice pracuje od 1985 roku. Przez wiele lat był asystentem Zygmunta Magnera. Obecnie jest profesorem zwyczajnym na Grafice i prowadzi Pracownię Malarstwa dla studentów lat II-V.