Sztuka Hanny Zawy-Cywińskiej wynika z jej osobistych doświadczeń i przeżyć.
W latach 1967 – 1994, gdy mieszkała w Stanach Zjednoczonych studiowała grafikę w Fashion Institute of Technology NYC. Wtedy też powstały pierwsze kompozycje z rozciągniętym, spiralnym kablem. Ta formalna dwuwarstwowość dzieła towarzyszy artystce w kolejnych latach. Na pierwszym planie wybija się często geometryczna, rygorystyczna struktura, dająca wrażenie bulgotania (lawy), pod spodem jednak można dostrzec pierwotną warstwę obrazu opracowaną w często delikatniejszy sposób niż dominujący pierwszy plan. Hanna Zawa-Cywińska pracuje w cyklach, do których należą m.in. Menhiry, Kamienie, Kalendarze, Tablice, czy seria Fantazy, w której artystka posługuje się swobodną kreską porzucając na chwilę geometryczny język wypowiedzi artystycznej.
akryl, płótno; 184 x 153,5 cm;
sygn. l. d.: Zawa;
na odwrocie opis autorski: HANNA ZAWA / „PARENTHOOD” 1988 / ACRYL ON CANVAS / 60” x 72”.
Sztuka Hanny Zawy-Cywińskiej wynika z jej osobistych doświadczeń i przeżyć.
W latach 1967 – 1994, gdy mieszkała w Stanach Zjednoczonych studiowała grafikę w Fashion Institute of Technology NYC. Wtedy też powstały pierwsze kompozycje z rozciągniętym, spiralnym kablem. Ta formalna dwuwarstwowość dzieła towarzyszy artystce w kolejnych latach. Na pierwszym planie wybija się często geometryczna, rygorystyczna struktura, dająca wrażenie bulgotania (lawy), pod spodem jednak można dostrzec pierwotną warstwę obrazu opracowaną w często delikatniejszy sposób niż dominujący pierwszy plan. Hanna Zawa-Cywińska pracuje w cyklach, do których należą m.in. Menhiry, Kamienie, Kalendarze, Tablice, czy seria Fantazy, w której artystka posługuje się swobodną kreską porzucając na chwilę geometryczny język wypowiedzi artystycznej.