Figura kobiety grabiącej siano, w długiej sukni, sabotach i chustce owiniętej wokół głowy. Postać mężczyzny - siewcy - w kapeluszu, koszuli, spodniach i sabotach oraz fartuchu z kieszenią, w lewej ręce trzymającego worek z ziarnem, prawą rzucającego ziarna w skiby.
Podstawy obu rzeźb zbliżone do kwadratu o ściętych narożach, z sygnaturą: „Kossowski”.
Artysta był synem i uczniem rzeźbiarza - również Henryka (1815-1878). Nauki pobierał też u Marcelego Guyskiego, a w czasie pobytu w Paryżu u Mathurina Moreau.
brąz, odlew patynowany; wys. 24,5 cm i 26 cm.
Polska, pocz. XX w.
Figura kobiety grabiącej siano, w długiej sukni, sabotach i chustce owiniętej wokół głowy. Postać mężczyzny - siewcy - w kapeluszu, koszuli, spodniach i sabotach oraz fartuchu z kieszenią, w lewej ręce trzymającego worek z ziarnem, prawą rzucającego ziarna w skiby.
Podstawy obu rzeźb zbliżone do kwadratu o ściętych narożach, z sygnaturą: „Kossowski”.
Artysta był synem i uczniem rzeźbiarza - również Henryka (1815-1878). Nauki pobierał też u Marcelego Guyskiego, a w czasie pobytu w Paryżu u Mathurina Moreau.