Obrazki prezentują italianizującą tematykę pasterską i miejską. Pomimo bardzo zbliżonych wymiarów ich zestawienie w parę uznać należy raczej jako wtórne, bowiem proporcje postaci są różne. Scena pasterska skomponowana została bardzo ogólnie w typie przedstawień Philippa Petera Roosa, zw. Rosa da Tivoli (1655/57-1706), scena miejska przypomina nieco obrazy holenderskiego italianisty Thomasa Wijcka (1616-1677). Takie obrazki były wytworami masowej produkcji na szeroki rynek sztuki w osiemnastowiecznych Włoszech, chętnie kupowane przez turystów jako pamiątki z podróży do Italii.
SCENA PASTERSKA ZE ZWIERZĘTAMI
Olej, płótno; 26,7 x 19,9 cm
SCENA Z PRZEKUPKĄ PRZY STUDNI
Olej, płótno; 27,5 x 20,6 cm
Obrazki prezentują italianizującą tematykę pasterską i miejską. Pomimo bardzo zbliżonych wymiarów ich zestawienie w parę uznać należy raczej jako wtórne, bowiem proporcje postaci są różne. Scena pasterska skomponowana została bardzo ogólnie w typie przedstawień Philippa Petera Roosa, zw. Rosa da Tivoli (1655/57-1706), scena miejska przypomina nieco obrazy holenderskiego italianisty Thomasa Wijcka (1616-1677). Takie obrazki były wytworami masowej produkcji na szeroki rynek sztuki w osiemnastowiecznych Włoszech, chętnie kupowane przez turystów jako pamiątki z podróży do Italii.