z miniaturami a`la Watteau i uchwytami ko¼limi głowami o owoidalnych brzuścach, z małymi pokrywkami z uchwytem - winną gałązką, na szpulowych, skręcanych na metalowy trzpień stopkach; uchwyty - plastyczne ko¼le głowy z podwieszonym reliefowym, dwudzielnym pędem winorośli. Dekoracja brzuśców dwustronna, ujęta w cęgowe ramki z motywami wolut, esownic, festonami kwiatowymi, koszami owoców kaczkami w zaroślach i wypukłymi złoceniami roślinno-ornamentalnymi. Od frontu barwne miniatury z parami w scenerii parkowej, podpisane u dołu: Watteau, w rezerwach przyściennych - miniatury pejzażowe nad wodą. (lekko obluzowany montaż); Staranna, choć przeładowana dekoracja wazonów nawiązuje do stylistyki wyrobów XVIII-wiecznych: Berlina (uchwyty-ko¼le głowy), Miśni (miniatury a la Watteau) i Sevres (ornamentyka ramek wokół miniatur i charakter wypukłych złoceń). Sygnatury wyra¼nie kopiują markę XVII- -wiecznej manufaktury niemieckiej w Fuldzie, a monogram pod koroną kojarzy się też z sygnaturą Josepha Adama Hannonga ze Strasburga. Ciekawy, choć dość niejednorodny przykład swoistego historyzmu
Porcelana, farby naszkliwne, złocenia błyszczące i wypukłe
wys. 45 cm (z pokrywkami)
Sygn. (obie); kobaltem podszkliwnym: pod dwudzielną koroną zwieńczoną krzyżykiem - monogram wiązany AF.
Niemcy (?), wytwórnia nieokreślona, XIX w.
z miniaturami a`la Watteau i uchwytami ko¼limi głowami o owoidalnych brzuścach, z małymi pokrywkami z uchwytem - winną gałązką, na szpulowych, skręcanych na metalowy trzpień stopkach; uchwyty - plastyczne ko¼le głowy z podwieszonym reliefowym, dwudzielnym pędem winorośli. Dekoracja brzuśców dwustronna, ujęta w cęgowe ramki z motywami wolut, esownic, festonami kwiatowymi, koszami owoców kaczkami w zaroślach i wypukłymi złoceniami roślinno-ornamentalnymi. Od frontu barwne miniatury z parami w scenerii parkowej, podpisane u dołu: Watteau, w rezerwach przyściennych - miniatury pejzażowe nad wodą. (lekko obluzowany montaż); Staranna, choć przeładowana dekoracja wazonów nawiązuje do stylistyki wyrobów XVIII-wiecznych: Berlina (uchwyty-ko¼le głowy), Miśni (miniatury a la Watteau) i Sevres (ornamentyka ramek wokół miniatur i charakter wypukłych złoceń). Sygnatury wyra¼nie kopiują markę XVII- -wiecznej manufaktury niemieckiej w Fuldzie, a monogram pod koroną kojarzy się też z sygnaturą Josepha Adama Hannonga ze Strasburga. Ciekawy, choć dość niejednorodny przykład swoistego historyzmu