W latach 1962-68 studiował w warszawskiej ASP u J. Cybisa i J. Studnickiego. W 1967 r. razem z Jerzym Ryszardem Zielińskim założył dwuosobową grupę "Neo-Neo-Neo". Nazwa miała świadczyć o całkowitym nowatorstwie twórczości obu artystów. Laureat m.in. Nagrody Krytyki im. C. K. Norwida (1978), którą otrzymał za wystawę retrospektywną w warszawskiej Zachęcie. Niniejszy obraz zalicza się do cyklu obrazów czerwono-zielonych, które artysta malował począwszy od 1968 r. Pierwszym obrazem czerwono-zielonym była Podwójna dziewczyna (w zbiorach Muzeum Guggenheima). Obrazy z tego cyklu charakteryzuje gładka powierzchnia oraz skontrastowana intensywna czerwień i zieleń pozbawiona jakiejkolwiek tonacji. Na zielonym tle artysta umieszczał czerwone formy o giętkich, biologicznych kształtach.
płótno na tekturze,
70 x 50 cm,
sygnowany l.d. "Jan Dobkowski 1970-78", na plecach "# 92/78"
W latach 1962-68 studiował w warszawskiej ASP u J. Cybisa i J. Studnickiego. W 1967 r. razem z Jerzym Ryszardem Zielińskim założył dwuosobową grupę "Neo-Neo-Neo". Nazwa miała świadczyć o całkowitym nowatorstwie twórczości obu artystów. Laureat m.in. Nagrody Krytyki im. C. K. Norwida (1978), którą otrzymał za wystawę retrospektywną w warszawskiej Zachęcie. Niniejszy obraz zalicza się do cyklu obrazów czerwono-zielonych, które artysta malował począwszy od 1968 r. Pierwszym obrazem czerwono-zielonym była Podwójna dziewczyna (w zbiorach Muzeum Guggenheima). Obrazy z tego cyklu charakteryzuje gładka powierzchnia oraz skontrastowana intensywna czerwień i zieleń pozbawiona jakiejkolwiek tonacji. Na zielonym tle artysta umieszczał czerwone formy o giętkich, biologicznych kształtach.