W latach 1893-97 uczęszczał do Kunstgewrbeschule w Stuttgarcie. Od 1903 r. przez kolejnych 15 lat nauczał rysunku w Fachschule Edelmetallindustrie w Schwäbisch-Gmünd. Ze szczególnym upodobaniem przedstawiał wnętrza zamków i pałaców m.in. zamku w Wurzburgu, Bruchsal, Bambergu, wraz z ich wspaniałym wyposażeniem. W mistrzowski sposób na swych płótnach prezentował ich całe bogactwo, podkreślając urodę każdego przedmiotu z osobna. Z dbałością o szczegóły przedstawiał także piękno i majestat wnętrz kościołów i katedr malując przykładowo ołtarz z gdańskiego kościoła Mariackiego. Nie tylko wnętrza stanowiły jedyne zainteresowanie artysty. Równie częstym tematem w jego twórczości stanowią liczne przedstawienia pejzaży miejskich, w których malarz w doskonały sposób podkreślał wszystkie architektoniczne detale. Artysta malował także sceny rodzajowe ilustrujące życie miejskie.

4
Karl PURRMANN (1877 Speyer - 1966 Stuttgart)

Panorama Gdańska, przed 1939 r.

olej, sklejka, 35,2 × 58,5 cm
sygn. p. d.: KARL/PURRMANN


Estymacja:9 000 - 10 000 zł

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

W latach 1893-97 uczęszczał do Kunstgewrbeschule w Stuttgarcie. Od 1903 r. przez kolejnych 15 lat nauczał rysunku w Fachschule Edelmetallindustrie w Schwäbisch-Gmünd. Ze szczególnym upodobaniem przedstawiał wnętrza zamków i pałaców m.in. zamku w Wurzburgu, Bruchsal, Bambergu, wraz z ich wspaniałym wyposażeniem. W mistrzowski sposób na swych płótnach prezentował ich całe bogactwo, podkreślając urodę każdego przedmiotu z osobna. Z dbałością o szczegóły przedstawiał także piękno i majestat wnętrz kościołów i katedr malując przykładowo ołtarz z gdańskiego kościoła Mariackiego. Nie tylko wnętrza stanowiły jedyne zainteresowanie artysty. Równie częstym tematem w jego twórczości stanowią liczne przedstawienia pejzaży miejskich, w których malarz w doskonały sposób podkreślał wszystkie architektoniczne detale. Artysta malował także sceny rodzajowe ilustrujące życie miejskie.