Obraz reprodukowany w katalogu wystawy: "JAN DOBKOWSKI. Podróż do uniwersum", [Warszawa 2022], s. 112.
Charakterystyczna, syntetyczna warstwa formalna i erotyzująca tematyka sprawiają, że płótna Jana Dobkowskiego zapisują się w pamięci odbiorcy. W 1967 roku, jeszcze podczas studiów na warszawskiej Akademii Sztuk Pięknych, w raz z Jerzym „Jurrym” Zielińskim (1943-1980) założona została grupa artystyczna NEO-NEO-NEO. Duet ten pracował wspólnie do 1970 roku. W tym właśnie czasie Jan Dobkowski zdefiniował sposób wypowiedzi artystycznej opierając go na precyzyjnej, często zmultiplikowanej linii i nasyconych, czystych, intensywnych barwach. W 1968 roku powstaje pierwszy czerwono-zielony obraz „Podwójna dziewczyna”, zakupiony do zbiorów Guggenheim Museum w Nowym Jorku, który otwiera cykl analogicznych dzieł sukcesywnie rozbudowywany w latach 70. XX wieku.
olej, płótno; 61 x 50 cm;
sygn. i opisany na odwrocie: Jan Dobkowski / "Panny" 1975 / 61 cm x 50 cm. olej.
Obraz reprodukowany w katalogu wystawy: "JAN DOBKOWSKI. Podróż do uniwersum", [Warszawa 2022], s. 112.
Charakterystyczna, syntetyczna warstwa formalna i erotyzująca tematyka sprawiają, że płótna Jana Dobkowskiego zapisują się w pamięci odbiorcy. W 1967 roku, jeszcze podczas studiów na warszawskiej Akademii Sztuk Pięknych, w raz z Jerzym „Jurrym” Zielińskim (1943-1980) założona została grupa artystyczna NEO-NEO-NEO. Duet ten pracował wspólnie do 1970 roku. W tym właśnie czasie Jan Dobkowski zdefiniował sposób wypowiedzi artystycznej opierając go na precyzyjnej, często zmultiplikowanej linii i nasyconych, czystych, intensywnych barwach. W 1968 roku powstaje pierwszy czerwono-zielony obraz „Podwójna dziewczyna”, zakupiony do zbiorów Guggenheim Museum w Nowym Jorku, który otwiera cykl analogicznych dzieł sukcesywnie rozbudowywany w latach 70. XX wieku.