Boznańska po wstępnych studiach w jej rodzinnym Krakowie od 1886 do 1898, uczyła się a następnie samodzielnie pracowała w Monachium. Nie stroniła tu od zajęć pedagogicznych (w prywatnej szkole malarstwa T. Hummla, którą okresowo kierowała). W 1898 przeniosła się na stałe do Paryża. Wystawiała tu bardzo dużo, będąc wyróżniana i zakupywana do prestiżowych muzeów. Jako członek (także prezes) Towarzystwa Artystów Polskich "Sztuka" uczestniczyła stale w jego wystawach w kraju i poza jego granicami. Należała też do Societe nationale des Beaux - Arts oraz International Society of Sculptors Gravers and Painters. Należy do najwybitniejszych malarek XX w. zbierała najwyższe odznaczenia w rożnych stolicach. Uzyskała francuską Legię honorową także order Polonia Restituta. Włączyła się do sztuki europejskiej czerpiąc z dorobku wielu mistrzów współczesnych i dawnych
Świetny przykład "whistlerowskiej" symfonii rozegranej w tonach zielono-białych. Piękny obraz o szybkich, śmiałych uderzeniach pędzla przy delikatnie malowanej twarzy.
olej, tektura 41,5 × 28,3
sygnowany u góry po lewej: "Olga Boznanska 1907"
Boznańska po wstępnych studiach w jej rodzinnym Krakowie od 1886 do 1898, uczyła się a następnie samodzielnie pracowała w Monachium. Nie stroniła tu od zajęć pedagogicznych (w prywatnej szkole malarstwa T. Hummla, którą okresowo kierowała). W 1898 przeniosła się na stałe do Paryża. Wystawiała tu bardzo dużo, będąc wyróżniana i zakupywana do prestiżowych muzeów. Jako członek (także prezes) Towarzystwa Artystów Polskich "Sztuka" uczestniczyła stale w jego wystawach w kraju i poza jego granicami. Należała też do Societe nationale des Beaux - Arts oraz International Society of Sculptors Gravers and Painters. Należy do najwybitniejszych malarek XX w. zbierała najwyższe odznaczenia w rożnych stolicach. Uzyskała francuską Legię honorową także order Polonia Restituta. Włączyła się do sztuki europejskiej czerpiąc z dorobku wielu mistrzów współczesnych i dawnych
Świetny przykład "whistlerowskiej" symfonii rozegranej w tonach zielono-białych. Piękny obraz o szybkich, śmiałych uderzeniach pędzla przy delikatnie malowanej twarzy.