Studiował w Warszawskiej Szkole Sztuk Pięknych pod kierunkiem Ignacego Pieńkowskiego i Stanisława Lentza (od 1911). Kontynuował naukę w prywatnej szkole malarstwa Konrada Krzyżanowskiego. Edukację artystyczną zakończył w Miejskiej Szkole Sztuk Zdobniczych u Mieczysława Kotarbińskiego, Edmunda Trojanowskiego i Władysława Skoczylasa. W 1924 przeniósł się do Lublina, następnie mieszkał w Puławach i Węgrowie na Podlasiu, a po II wojnie światowej w Kielcach i Krakowie. W 1950 wstąpił do ZPAP. Zajmował się grafiką warsztatową, głównie drzeworytem, pobocznie malarstwem i rysunkiem. Dzięki wytrwałej pracy i mimo ułomności (był głuchoniemy) osiągnął znaczącą pozycję w środowisku międzywojennych grafików. Tworzył pejzaże, widoki architektoniczne, portrety i kompozycje religijne. Wykonywał też ilustracje książkowe i ekslibrisy.
Akwarela, papier; 15,5 x 21,5 cm
Sygnowany l.d.: Panu Por. Gutowskiemu | Mal. Wiszniewski K M IX 1941
Studiował w Warszawskiej Szkole Sztuk Pięknych pod kierunkiem Ignacego Pieńkowskiego i Stanisława Lentza (od 1911). Kontynuował naukę w prywatnej szkole malarstwa Konrada Krzyżanowskiego. Edukację artystyczną zakończył w Miejskiej Szkole Sztuk Zdobniczych u Mieczysława Kotarbińskiego, Edmunda Trojanowskiego i Władysława Skoczylasa. W 1924 przeniósł się do Lublina, następnie mieszkał w Puławach i Węgrowie na Podlasiu, a po II wojnie światowej w Kielcach i Krakowie. W 1950 wstąpił do ZPAP. Zajmował się grafiką warsztatową, głównie drzeworytem, pobocznie malarstwem i rysunkiem. Dzięki wytrwałej pracy i mimo ułomności (był głuchoniemy) osiągnął znaczącą pozycję w środowisku międzywojennych grafików. Tworzył pejzaże, widoki architektoniczne, portrety i kompozycje religijne. Wykonywał też ilustracje książkowe i ekslibrisy.