Cykl “Płodozmian” opowida o przesiedleniach po II wojnie światowej. Podczas badań zauważyłam powszechną destrukcję wszystkiego co “poniemieckie”. Wsród przesiedlonej ludności, był to efekt złości i traumy po wojnie. Większość obrazów z tego cyklu została stworzona na aksamicie naturalnym, który jest symbolem ziemi arystokracji pruskiej. Aksamit był tylko dostępy dla bogatej klasy społecznej. Na tę “ziemię” nakładam obecność przesiedleńców. Portrety były pierwszymi krokami w nowym cyklu. Na różowym obrazie “Matka matki” użyłam wybielacza do namalowania obrazu. Inspiracją była destrukcja czy też nieodwracalne zmiany. Urodzona w 1997r. w Słupsku. W 2021 roku obroniła dyplom na Wydziale Malarstwa na Akademi Sztuk Pięknych im. Jana Matejki w Krakowie w Pracowni Interdyscyplinarnej prof. Zbigniewa Bajka. Aleksandra Brodzińska interesuje się powojennymi przesiedleniami w Polsce. Duży wpływ na to zainteresowanie artystki miało spędzone dzieństwo na pomorzu, na terenach byłych Prus. Brodzińska pasjonuje się odkrywaniem tajemnic i przeszłości różnych miejsc. Przez spędzone dzieciństwo na plantacjach roślin swojej matki, jest jej niezmiernie bliska botanika. Wykorzustuje ją jako medium w swoich pracach. Analiza roślin i ekosystemów roślinnych, pomagały jej w obserwacji i badaniu wielu miejsc. Współpracuje z prof. Zbigniewem Bajkiem w międzynarodowych projektach artystycznych - “Kafka”,“Topo/s/grafia Wolności”. W 2020 roku otrzymała stypendium Henry’ego J.T. Dorena, a jej prace znajdują się w kolekcji Muzeum Akademii Sztuk Pięknych.
spray, akryl na aksamicie naturalnym, 40 x 30 cm,
sygn. na odwrociu
Cykl “Płodozmian” opowida o przesiedleniach po II wojnie światowej. Podczas badań zauważyłam powszechną destrukcję wszystkiego co “poniemieckie”. Wsród przesiedlonej ludności, był to efekt złości i traumy po wojnie. Większość obrazów z tego cyklu została stworzona na aksamicie naturalnym, który jest symbolem ziemi arystokracji pruskiej. Aksamit był tylko dostępy dla bogatej klasy społecznej. Na tę “ziemię” nakładam obecność przesiedleńców. Portrety były pierwszymi krokami w nowym cyklu. Na różowym obrazie “Matka matki” użyłam wybielacza do namalowania obrazu. Inspiracją była destrukcja czy też nieodwracalne zmiany. Urodzona w 1997r. w Słupsku. W 2021 roku obroniła dyplom na Wydziale Malarstwa na Akademi Sztuk Pięknych im. Jana Matejki w Krakowie w Pracowni Interdyscyplinarnej prof. Zbigniewa Bajka. Aleksandra Brodzińska interesuje się powojennymi przesiedleniami w Polsce. Duży wpływ na to zainteresowanie artystki miało spędzone dzieństwo na pomorzu, na terenach byłych Prus. Brodzińska pasjonuje się odkrywaniem tajemnic i przeszłości różnych miejsc. Przez spędzone dzieciństwo na plantacjach roślin swojej matki, jest jej niezmiernie bliska botanika. Wykorzustuje ją jako medium w swoich pracach. Analiza roślin i ekosystemów roślinnych, pomagały jej w obserwacji i badaniu wielu miejsc. Współpracuje z prof. Zbigniewem Bajkiem w międzynarodowych projektach artystycznych - “Kafka”,“Topo/s/grafia Wolności”. W 2020 roku otrzymała stypendium Henry’ego J.T. Dorena, a jej prace znajdują się w kolekcji Muzeum Akademii Sztuk Pięknych.