Jackson Pollock był amerykańskim malarzem, znanym jako jeden z przedstawicieli ekspresjonizmu abstrakcyjnego. Jego technika malarska, znana jako "action painting" lub malarstwo gestu, polegała na spontanicznym kapaniu i rozpryskiwaniu farby na płótnie, co było wówczas radykalną metodą twórczą.
Pollock odszedł od sztuki figuratywnej, rozwijając własny styl, który pozwalał mu na pełne zaangażowanie w proces twórczy, jednocześnie twierdząc, że nigdy nie tracił kontroli nad swoimi działaniami. Jego prace często były edytowane przez samego artystę, który wybierał fragmenty odpowiadające jego wizji i niszczył te, które uważał za nieudane. Dzieło „No. 36 Paiting-1945”, prywatnie posiadane dzieło, nie jest szeroko dokumentowane w dostępnych źródłach. Pollock numerował swoje prace, ale nie wszystkie są równie znane lub dostępne publicznie.
W 1945 roku Jackson eksperymentował z różnymi technikami i materiałami, co doprowadziło do rozwoju jego charakterystycznego stylu polegającego na kapaniu farby. W tym samym czasie przestał nadawać swoim obrazom sugestywne tytuły, zaczynając zamiast tego numerować je. Jego żona, artystka Lee Krasner, później wyjaśniła: "Numery są neutralne. Sprawiają, że ludzie patrzą na obraz za to, czym jest – czyste malarstwo". Kolekcjonerzy nie docenili od razu radykalnie nowego stylu Pollocka, a gdy po raz pierwszy wystawiono go w 1949 roku (wtedy pod tytułem “Number 1, 1948”), obraz pozostał niesprzedany. Wystawione po raz kolejny prace Pollocka, takie jak "No. 5, 1948", osiągały rekordowe ceny na aukcjach, podkreślając ich znaczenie w historii sztuki.
Litografia barwna, papier welinowy o wysokiej gramaturze, 49 x 39 cm w świetle passe-partout, 74 x 54 cm w oprawie passe-partout, edycja limitowana, numerowana ołówkiem 230/300, sygnowana pod kompozycją faksymile podpisu „Jackson Pollock” p.d.; sucha pieczęć wydawcy: S.P.A.D.E.M. PARIS l.d., na odwrocie hologram „verification of authenticity”. Oryginalny certyfikat wydawcy.
Zobacz katalogJackson Pollock był amerykańskim malarzem, znanym jako jeden z przedstawicieli ekspresjonizmu abstrakcyjnego. Jego technika malarska, znana jako "action painting" lub malarstwo gestu, polegała na spontanicznym kapaniu i rozpryskiwaniu farby na płótnie, co było wówczas radykalną metodą twórczą.
Pollock odszedł od sztuki figuratywnej, rozwijając własny styl, który pozwalał mu na pełne zaangażowanie w proces twórczy, jednocześnie twierdząc, że nigdy nie tracił kontroli nad swoimi działaniami. Jego prace często były edytowane przez samego artystę, który wybierał fragmenty odpowiadające jego wizji i niszczył te, które uważał za nieudane. Dzieło „No. 36 Paiting-1945”, prywatnie posiadane dzieło, nie jest szeroko dokumentowane w dostępnych źródłach. Pollock numerował swoje prace, ale nie wszystkie są równie znane lub dostępne publicznie.
W 1945 roku Jackson eksperymentował z różnymi technikami i materiałami, co doprowadziło do rozwoju jego charakterystycznego stylu polegającego na kapaniu farby. W tym samym czasie przestał nadawać swoim obrazom sugestywne tytuły, zaczynając zamiast tego numerować je. Jego żona, artystka Lee Krasner, później wyjaśniła: "Numery są neutralne. Sprawiają, że ludzie patrzą na obraz za to, czym jest – czyste malarstwo". Kolekcjonerzy nie docenili od razu radykalnie nowego stylu Pollocka, a gdy po raz pierwszy wystawiono go w 1949 roku (wtedy pod tytułem “Number 1, 1948”), obraz pozostał niesprzedany. Wystawione po raz kolejny prace Pollocka, takie jak "No. 5, 1948", osiągały rekordowe ceny na aukcjach, podkreślając ich znaczenie w historii sztuki.