Z wykształcenia grafik. Uprawia zarówno grafikę projektową (plakaty, projekty wystawiennicze) jak i warsztatową, malarstwo sztalugowe i ścienne, rze¼bę i projektowanie architektoniczne. W latach 1951-56 studiował na Wydziale Grafiki warszawskiej ASP u profesorów Eugeniusza Arcta, Wojciecha Fangora i Henryka Tomaszewskiego. W 1964 wyjechał na stypendium do Paryża, gdzie przebywał do roku 1968. W 1968 roku przeniósł się do Nowego Jorku, następnie mieszkał w Los Angeles, ostatecznie osiadł w Denver (Colorado). Wykonał m.in. plafon w sali teatralnej Domu Kultury w Oświęcimiu (1958-1961), kompozycje ścienne dla Ministerstwa Przemysłu Lekkiego w Warszawie (1959), Banku PKO w Łodzi (1963), rze¼by plenerowe w Marsylii (1967-1968), kompozycję plastyczną przed Muzeum sztuki Nowoczesnej w Houston (1975). Od roku 1973 Kaczanowski pracuje nad rze¼bami z metalowej płyty, używając środków wybuchowych, współpracuje z naukowcami z Ośrodka Naukowego w Los Alamos. Oprócz malarstwa projektuje dekoracje dla baletu i teatrów, plakaty dla festiwali filmowych i muzycznych w Stanach Zjednoczonych. W maju 2004 roku w Łazienkach odbyła się jego indywidualna wystawa, na której pokazał 48 obrazów.
Prezentowany obraz utrzymany w charakterystycznych dla początku lat 70-ch. brązach i żółciach wyra¼niej niż w poprzednich pracach artysty oferowanych na naszych akcjach prezentuje figurację wywodzącą się z twórczości artysty z lat 1960-ch. Krzysztof Kieślowski zauważył:"Dużo w Twojej sztuce smutku i samotności jak również sprzeciwu przeciwko temu. Twój mały człowiek jest jednocześnie smutny i śmieszny... kochasz go i wykpiwasz. Mam absurdalne wrażenie, że w Twoich obrazach przeciwstawiasz się temu co malujesz - to bardzo odważne, a może podświadome. Postrzegam dziecięcą wrażliwość i jednocześnie niszczenie jej" za: Witold-K at Sotheby`s, Warszawa-Amsterdam 2007, s.144 - katalog wystawy.

92
WITOLD-K (Wit Kaczanowski) (ur. 1932)

P-71-2713

Akryl, płótno; 24,3 x 18,8 cm w świetle oprawy
Sygnowany p.d.: Witold-K.71
Na odwrocie okrągła nalepka wypełniona czarnym cienkopisem: Sotheby`s | LOT p-71 | NO 2713
Praca prezentowana na wystawie artysty w Sotheby`s w Amsterdamie w roku 2007.

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

Z wykształcenia grafik. Uprawia zarówno grafikę projektową (plakaty, projekty wystawiennicze) jak i warsztatową, malarstwo sztalugowe i ścienne, rze¼bę i projektowanie architektoniczne. W latach 1951-56 studiował na Wydziale Grafiki warszawskiej ASP u profesorów Eugeniusza Arcta, Wojciecha Fangora i Henryka Tomaszewskiego. W 1964 wyjechał na stypendium do Paryża, gdzie przebywał do roku 1968. W 1968 roku przeniósł się do Nowego Jorku, następnie mieszkał w Los Angeles, ostatecznie osiadł w Denver (Colorado). Wykonał m.in. plafon w sali teatralnej Domu Kultury w Oświęcimiu (1958-1961), kompozycje ścienne dla Ministerstwa Przemysłu Lekkiego w Warszawie (1959), Banku PKO w Łodzi (1963), rze¼by plenerowe w Marsylii (1967-1968), kompozycję plastyczną przed Muzeum sztuki Nowoczesnej w Houston (1975). Od roku 1973 Kaczanowski pracuje nad rze¼bami z metalowej płyty, używając środków wybuchowych, współpracuje z naukowcami z Ośrodka Naukowego w Los Alamos. Oprócz malarstwa projektuje dekoracje dla baletu i teatrów, plakaty dla festiwali filmowych i muzycznych w Stanach Zjednoczonych. W maju 2004 roku w Łazienkach odbyła się jego indywidualna wystawa, na której pokazał 48 obrazów.
Prezentowany obraz utrzymany w charakterystycznych dla początku lat 70-ch. brązach i żółciach wyra¼niej niż w poprzednich pracach artysty oferowanych na naszych akcjach prezentuje figurację wywodzącą się z twórczości artysty z lat 1960-ch. Krzysztof Kieślowski zauważył:"Dużo w Twojej sztuce smutku i samotności jak również sprzeciwu przeciwko temu. Twój mały człowiek jest jednocześnie smutny i śmieszny... kochasz go i wykpiwasz. Mam absurdalne wrażenie, że w Twoich obrazach przeciwstawiasz się temu co malujesz - to bardzo odważne, a może podświadome. Postrzegam dziecięcą wrażliwość i jednocześnie niszczenie jej" za: Witold-K at Sotheby`s, Warszawa-Amsterdam 2007, s.144 - katalog wystawy.