Pochodzenie:
Obraz został zakupiony w 1990 r. w Paryżu do planowanego Muzeum Zdzisława Beksińskiego w Osace w Japonii (Muzeum ostatecznie nie powstało).
Następnie w prywatnej kolekcji w Azji.

Obraz reprodukowany:
- Tadeusz Nyczek, Zdzisław Beksiński, Warszawa 1989, s. 104, il. barwna 56;
- Beksiński. Photographies Dessins Sculptures Peintures, Anna et Piotr Dmochowski API, „Galerie Dmochowski - musee - galerie de Beksinski“, Paris, s. 220, il. barwna 282.

Fenomen twórczości Beksińskiego związany jest przede wszystkim z unaocznieniem, „zmaterializowaniem“ w technikach artystycznych „obrazów podświadomości“, które są zapewne symbolami wewnętrznych doświadczeń artysty, a w dużym stopniu symbolami stanów duchowych współczesnego człowieka. Groza śmierci, rozpadu, zniszczenia, samotności jest tu nieustannie obecna. Czy sztuka Zdzisława Beksińskiego prowadzi nas ku rozpaczy czy też działa na zasadzie catharsis, i czy światło które nieustannie odnajdujemy w jego sztuce daje choć odrobinę nadziei - pozostanie zawsze osobistą refleksją każdego z widzów.
Wiesław Banach, ze wstępu do katalogu wystawy Zdzisław Beksiński Malarstwo, Galeria Sztuki Współczesnej Esta, IV-V, 2002

* do wylicytowanej ceny doliczona zostanie opłata organizacyjna (Premium) w wys. 26 % (VAT, droit de suite i podatek graniczny)

109
Zdzisław BEKSIŃSKI (1929 Sanok - 2005 Warszawa)

OZ, 1984

olej, płyta
87 x 87 cm
na odwrocie na płycie sygnatura: OZ | BEKSIŃSKI; powtórzona czarnym flamastrem OZ | [w kółku czerwonym flamastrem]: 3
przy dolnej krawędzi pieczątka zezwalająca na wywóz za granicę

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

Pochodzenie:
Obraz został zakupiony w 1990 r. w Paryżu do planowanego Muzeum Zdzisława Beksińskiego w Osace w Japonii (Muzeum ostatecznie nie powstało).
Następnie w prywatnej kolekcji w Azji.

Obraz reprodukowany:
- Tadeusz Nyczek, Zdzisław Beksiński, Warszawa 1989, s. 104, il. barwna 56;
- Beksiński. Photographies Dessins Sculptures Peintures, Anna et Piotr Dmochowski API, „Galerie Dmochowski - musee - galerie de Beksinski“, Paris, s. 220, il. barwna 282.

Fenomen twórczości Beksińskiego związany jest przede wszystkim z unaocznieniem, „zmaterializowaniem“ w technikach artystycznych „obrazów podświadomości“, które są zapewne symbolami wewnętrznych doświadczeń artysty, a w dużym stopniu symbolami stanów duchowych współczesnego człowieka. Groza śmierci, rozpadu, zniszczenia, samotności jest tu nieustannie obecna. Czy sztuka Zdzisława Beksińskiego prowadzi nas ku rozpaczy czy też działa na zasadzie catharsis, i czy światło które nieustannie odnajdujemy w jego sztuce daje choć odrobinę nadziei - pozostanie zawsze osobistą refleksją każdego z widzów.
Wiesław Banach, ze wstępu do katalogu wystawy Zdzisław Beksiński Malarstwo, Galeria Sztuki Współczesnej Esta, IV-V, 2002

* do wylicytowanej ceny doliczona zostanie opłata organizacyjna (Premium) w wys. 26 % (VAT, droit de suite i podatek graniczny)