Jego malarstwo zostało ukształtowane zgodnie z tradycją nauczania krakowskiej akademii w atmosferze podziwu dla koloryzmu a także dzieł Weissa, Cézanne`a i Bonnarda. W repertuarze tematycznym artysty przeważały martwe natury, pejzaże i sceny w ogrodach. Artysta dążył do autonomizacji plamy barwnej, do nadania jej szczególnej intensywności, nie przekraczając jednak granic przedmiotowości i nie tracąc bliskiego kontaktu z naturą. Jego obrazy są radosne, pełne życia i światła. Prezentowany obraz jest doskonałym przykładem malarstwa Szancenbacha w którym motyw martwej natury ujmowany był w kompozycjiożonej z różnorodnych elementów i oparty na zróżnicowaniu kolorystycznym.

64
Jan SZANCENBACH (1928 Kraków - 1998 Kraków)

Owoce i róże, 1990

Olej, płótno,
100 x 90 cm
Sygn. p.d. Szancenbach
Na odwrocie: JAN SZANCENBACH/ OWOCE I RÓŻE, 1990

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

Jego malarstwo zostało ukształtowane zgodnie z tradycją nauczania krakowskiej akademii w atmosferze podziwu dla koloryzmu a także dzieł Weissa, Cézanne`a i Bonnarda. W repertuarze tematycznym artysty przeważały martwe natury, pejzaże i sceny w ogrodach. Artysta dążył do autonomizacji plamy barwnej, do nadania jej szczególnej intensywności, nie przekraczając jednak granic przedmiotowości i nie tracąc bliskiego kontaktu z naturą. Jego obrazy są radosne, pełne życia i światła. Prezentowany obraz jest doskonałym przykładem malarstwa Szancenbacha w którym motyw martwej natury ujmowany był w kompozycjiożonej z różnorodnych elementów i oparty na zróżnicowaniu kolorystycznym.