"Swoje podejście do malarstwa opiera na intuicji oraz uważności wobec emocjonalnych przeczuć. To, co najbardziej go inspiruje, to kontakt z przyrodą i wynikające z niego uczucia, zainteresowanie psychologią oraz kontakt z własną nieświadomością. Uważa, że malarstwo jest bardzo dobrym narzędziem do poznawania samego siebie, a praca nad obrazem bywa pełna emocjonalnych wyzwań łudząco podobnych do tych, które spotyka się w życiu.


Fascynuje go idea tworzenia obiektów podatnych na jak najbardziej różnorodne sposoby percepcji i interpretacji. Często podejmuje takie próby, wykorzystując do tego zainteresowanie zjawiskiem pareidolii, a także kreując wrażenie styku abstrakcji z realnym, które może służyć jako przestrzeń dla dopowiedzeń odbiorcy.


Ważną częścią jego twórczości jest rozwijanie autorskiej techniki malarskiej. Wykorzystuje różnego rodzaju oleje, żywice, rozpuszczalniki i samodzielnie sporządzane media o różnych właściwościach. Proces twórczy jest w dużej mierze pozbawiony reguł. Polega na działaniu intuicyjnym i odruchowym. Wymaga zachowania elastyczności i otwartości na to, co powstaje na podobraziu wskutek kolejnych podejmowanych działań. Wychodzi z założenia, że malując w pełni spontanicznie, można osiągać jakości, które byłyby niemożliwe do uzyskania w wyniku planowania.

19
Mateusz LEWCZUK (ur. 1996)

Owoc, którego nie dosięgnie Twa ręka, 2022

olej na tekturze, 50 x 50 cm, autorska oprawa

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

"Swoje podejście do malarstwa opiera na intuicji oraz uważności wobec emocjonalnych przeczuć. To, co najbardziej go inspiruje, to kontakt z przyrodą i wynikające z niego uczucia, zainteresowanie psychologią oraz kontakt z własną nieświadomością. Uważa, że malarstwo jest bardzo dobrym narzędziem do poznawania samego siebie, a praca nad obrazem bywa pełna emocjonalnych wyzwań łudząco podobnych do tych, które spotyka się w życiu.


Fascynuje go idea tworzenia obiektów podatnych na jak najbardziej różnorodne sposoby percepcji i interpretacji. Często podejmuje takie próby, wykorzystując do tego zainteresowanie zjawiskiem pareidolii, a także kreując wrażenie styku abstrakcji z realnym, które może służyć jako przestrzeń dla dopowiedzeń odbiorcy.


Ważną częścią jego twórczości jest rozwijanie autorskiej techniki malarskiej. Wykorzystuje różnego rodzaju oleje, żywice, rozpuszczalniki i samodzielnie sporządzane media o różnych właściwościach. Proces twórczy jest w dużej mierze pozbawiony reguł. Polega na działaniu intuicyjnym i odruchowym. Wymaga zachowania elastyczności i otwartości na to, co powstaje na podobraziu wskutek kolejnych podejmowanych działań. Wychodzi z założenia, że malując w pełni spontanicznie, można osiągać jakości, które byłyby niemożliwe do uzyskania w wyniku planowania.