Nie ukończywszy żadnej artystycznej szkoły wyższej, na podstawie dorobku, przyjęty został do Związku Polskich Artystów Plastyków. Początkowo, w latach 1927-39, malował sceny z życia robotników, ale wciąż powracał do tatrzańskich pejzaży. Podczas okupacji tworzył obrazy symboliczne, alegoryczne (np. Matka - Polska). Wykonywał polichromie ścienne zabytkowych kościółków drewnianych. Znane są szczególnie jego pejzaże górskie, z których jeden prezentujemy.
Olej, tektura; 49 x 69 cm
Sygnowany l.d.: M. Stańko
Nie ukończywszy żadnej artystycznej szkoły wyższej, na podstawie dorobku, przyjęty został do Związku Polskich Artystów Plastyków. Początkowo, w latach 1927-39, malował sceny z życia robotników, ale wciąż powracał do tatrzańskich pejzaży. Podczas okupacji tworzył obrazy symboliczne, alegoryczne (np. Matka - Polska). Wykonywał polichromie ścienne zabytkowych kościółków drewnianych. Znane są szczególnie jego pejzaże górskie, z których jeden prezentujemy.