Malarz, głównie pejzażysta, także portrecista, mieszkający w Konstancinie. Uczył się w Klasie Rysunkowej Wojciecha Gersona, a od 1896 roku w Szkole Rysunku i Malarstwa S. Grocholskiego w Monachium. Po powrocie do kraju w 1899 roku rozpoczął studia u Teodora Axentowicza w ASP w Krakowie. Członek TZSP, prezes Warszawskiego Towarzystwa Artystycznego. Posługiwał się akwarelą, farbami olejnymi oraz uprawiał autolitografię. Malował pejzaże polskie, ukraińskie (Bracław) i rosyjskie (Saratow). Większość jego dzieł uległa zniszczeniu podczas II wojny światowej. Zachowane dzieła znajdują się w zbiorach Muzeum Narodowego w Warszawie, Biblioteki Narodowej oraz Muzeum Okręgowych w Białymstoku i Bydgoszczy.
Modernistyczny pejzaż przedwiośnia z podolską wioską położoną nad rzeką - może to być rzeka Boh przepływająca przez Bracław, miejscowość wzmiankowaną na odwrocie obrazu. Widoczne są trzy niebieskie i jedna niemalowana chaty kryte strzechą. Za nimi przepływa rzeka oraz wznosi się drugi wysoki brzeg. Kompozycja utrzymana w dominujących fioletach, brązach i zieleniach, ożywiona niebieskim kolorem chat i białymi połaciami śniegu.

12
Aleksander MANN (1869-1929)

OSTATNI ŚNIEG, 1911

Olej, sklejka; 27 x 34 cm
Sygnowany l.d.: Mann 1911.
Na odwrocie szkic olejny - pejzaż z chatami.
Przy górnym brzegu napis na sklejce piórem: Mann | Konstancin | Bracław (podole) 1911. | Ostatnie śniegi. Obok, po prawej stronie, naklejka wypełniona piórem: w kartuszu: SALON | ARTYSTYCZNY | FELIKSA RICHLINGA | w okręgu: SAFR | WARSZAWA | 131 Marszałkowska 131 | Nr. 201 | Autor Aleksander Mann | Dzieło p.t. "Ostatni śnieg" | Rodzaj dzieła Olejny | Cena Rb 70

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

Malarz, głównie pejzażysta, także portrecista, mieszkający w Konstancinie. Uczył się w Klasie Rysunkowej Wojciecha Gersona, a od 1896 roku w Szkole Rysunku i Malarstwa S. Grocholskiego w Monachium. Po powrocie do kraju w 1899 roku rozpoczął studia u Teodora Axentowicza w ASP w Krakowie. Członek TZSP, prezes Warszawskiego Towarzystwa Artystycznego. Posługiwał się akwarelą, farbami olejnymi oraz uprawiał autolitografię. Malował pejzaże polskie, ukraińskie (Bracław) i rosyjskie (Saratow). Większość jego dzieł uległa zniszczeniu podczas II wojny światowej. Zachowane dzieła znajdują się w zbiorach Muzeum Narodowego w Warszawie, Biblioteki Narodowej oraz Muzeum Okręgowych w Białymstoku i Bydgoszczy.
Modernistyczny pejzaż przedwiośnia z podolską wioską położoną nad rzeką - może to być rzeka Boh przepływająca przez Bracław, miejscowość wzmiankowaną na odwrocie obrazu. Widoczne są trzy niebieskie i jedna niemalowana chaty kryte strzechą. Za nimi przepływa rzeka oraz wznosi się drugi wysoki brzeg. Kompozycja utrzymana w dominujących fioletach, brązach i zieleniach, ożywiona niebieskim kolorem chat i białymi połaciami śniegu.