Obraz „Osiem części Anioła” lub „Cztery Półfigurki” (znany pod tymi obydwoma tytułami) jest jednym z jego surrealistycznych dzieł. Dalí opracował własną metodę surrealizmu, zwaną paranoiczno-krytyczną.
Polegała ona na eksplorowaniu podświadomości i tworzeniu związków między pozornie niepowiązanymi elementami. Często zgłębiał tematy podświadomości, snów i religii, różne aspekty ludzkiej natury lub stanu umysłu. Anioły były częstym motywem w jego pracach, symbolizując dążenie do transcendencji lub odnosić się do jego własnych doświadczeń duchowych. Dalí był znany ze swojej precyzyjnej techniki malarskiej. Jego obrazy charakteryzują się bogactwem detali, kolorystyka kompozycji jest intensywna i kontrastowa, typowa dla surrealistów.
litografia barwna; 43 x 32 cm (kompozycja), 66 x 50cm (arkusz);
numerowana ołówkiem „CLXIII/MM” pod kompozycją faksymile podpisu autora,
sucha pieczęć okrągła „DALI z koroną”; znak wodny BFK LIVERS FRANCE , znak nieskończoności (symbol to inicjały właścicieli młyna Rives we Francji na początku XIX wieku - Blanchet Freres & Kiebler).
Obraz „Osiem części Anioła” lub „Cztery Półfigurki” (znany pod tymi obydwoma tytułami) jest jednym z jego surrealistycznych dzieł. Dalí opracował własną metodę surrealizmu, zwaną paranoiczno-krytyczną.
Polegała ona na eksplorowaniu podświadomości i tworzeniu związków między pozornie niepowiązanymi elementami. Często zgłębiał tematy podświadomości, snów i religii, różne aspekty ludzkiej natury lub stanu umysłu. Anioły były częstym motywem w jego pracach, symbolizując dążenie do transcendencji lub odnosić się do jego własnych doświadczeń duchowych. Dalí był znany ze swojej precyzyjnej techniki malarskiej. Jego obrazy charakteryzują się bogactwem detali, kolorystyka kompozycji jest intensywna i kontrastowa, typowa dla surrealistów.