Artysta studiował w Akademii Sztuk Pięknych w Petersburgu (od 1883 u P. P. Czistiakowa, W. Jakobi i prawdopodobnie u J. K. Ajwazowskiego). Za stypendium przyznane mu w 1892 r. odbył podróż do Belgii, Szwecji, Norwegii i Niemiec. Po ukończeniu studiów w Petersburgu, kształcił się jeszcze w Paryżu. W 1903 r. odbył następne podróże do Bretanii, Szkocji, Anglii, Skandynawii i na Krym. W 1914 r. wydał wspomnienia Moje wędrówki artystyczne, ilustrowane własnymi szkicami. Był pejzażystą i marynistą. W roku 1920 założył w Lisim Jarze koło Jastrzębiej Góry pracownię, gdzie prowadził letnie kursy pejzażu morskiego. Zorganizował Koło Marynistów Polskich (1922 r.). był malarzem niezwykle płodnym, niestety, większość jego dorobku artystycznego zginęła podczas wojny.
Syntetyczne, uproszczone formy prezentowanego pejzażu i sposób malowania przypominają obraz Pod wieczór - rybacy przy łodzi z 1911 r. prezentowany na aukcji D. A. Ostoya w marcu 1998 r.
Olej, płótno naklejone na tekturę; 44,8 x 60,3 cm
Sygnowany brązowym olejem p.d.: W. Nałęcz
Artysta studiował w Akademii Sztuk Pięknych w Petersburgu (od 1883 u P. P. Czistiakowa, W. Jakobi i prawdopodobnie u J. K. Ajwazowskiego). Za stypendium przyznane mu w 1892 r. odbył podróż do Belgii, Szwecji, Norwegii i Niemiec. Po ukończeniu studiów w Petersburgu, kształcił się jeszcze w Paryżu. W 1903 r. odbył następne podróże do Bretanii, Szkocji, Anglii, Skandynawii i na Krym. W 1914 r. wydał wspomnienia Moje wędrówki artystyczne, ilustrowane własnymi szkicami. Był pejzażystą i marynistą. W roku 1920 założył w Lisim Jarze koło Jastrzębiej Góry pracownię, gdzie prowadził letnie kursy pejzażu morskiego. Zorganizował Koło Marynistów Polskich (1922 r.). był malarzem niezwykle płodnym, niestety, większość jego dorobku artystycznego zginęła podczas wojny.
Syntetyczne, uproszczone formy prezentowanego pejzażu i sposób malowania przypominają obraz Pod wieczór - rybacy przy łodzi z 1911 r. prezentowany na aukcji D. A. Ostoya w marcu 1998 r.