Tomasz Musiał (ur. 1974)
Studia na Wydziale Edukacji Wizualnej w Akademii Sztuk Pięknych im. Władysława Strzemińskiego w Łodzi, dyplom z wyróżnieniem w Pracowni Malarstwa prof. Ryszarda Hungera w 2000 r. Obecnie jest asystentem w Pracowni Malarstwa i Rysunku na Wydziale Wzornictwa i Architektury Wnętrz macierzystej uczelni. W 2010 r. uzyskał stopień doktora. Laureat kilku prestiżowych międzynarodowych nagród. W 2006 r. nagrodzony przez Alexander S. Onassis Public Benefit Foundation w Atenach w 1st International Competition for the Composition of Original Painting. Był uczestnikiem wystaw Sotheby's w Nowym Jorku i Izraelu. Obrazy Musiała przedstawiają architekturę ulegającą destrukcji, dramatycznemu rozpadowi. Są odzwierciedleniem osobistych przeżyć artysty związanych z chorobą, próbą oswojenia problemu śmierci. Ich emocjonalny charakter widoczny jest w zastosowaniu ekspresyjnej techniki biczowania płótna skórzanym rzemieniem. Jest to malarstwo zawieszone pomiędzy taszyzmem a action painting; malarstwo kontrolowanego gestu, poprzedzonego wieloma próbami robionymi na papierze, dotyczącymi kierunku, koloru, siły, z jaką artysta dotyka potem płótna.
akryl/ płótno, 150 x 150 cm, 2010/ 2011
sygn. na odwrocie: WHIPPING CYCLE/ "RED EAGLE"/ TOMASZ MUSIAŁ/ 2010/ 2011
Wystawiany:
Orzeł Biały/ Orzeł Czerwony, Galeria Olimpus, Łódź 2014/ 2015
Tomasz Musiał (ur. 1974)
Studia na Wydziale Edukacji Wizualnej w Akademii Sztuk Pięknych im. Władysława Strzemińskiego w Łodzi, dyplom z wyróżnieniem w Pracowni Malarstwa prof. Ryszarda Hungera w 2000 r. Obecnie jest asystentem w Pracowni Malarstwa i Rysunku na Wydziale Wzornictwa i Architektury Wnętrz macierzystej uczelni. W 2010 r. uzyskał stopień doktora. Laureat kilku prestiżowych międzynarodowych nagród. W 2006 r. nagrodzony przez Alexander S. Onassis Public Benefit Foundation w Atenach w 1st International Competition for the Composition of Original Painting. Był uczestnikiem wystaw Sotheby's w Nowym Jorku i Izraelu. Obrazy Musiała przedstawiają architekturę ulegającą destrukcji, dramatycznemu rozpadowi. Są odzwierciedleniem osobistych przeżyć artysty związanych z chorobą, próbą oswojenia problemu śmierci. Ich emocjonalny charakter widoczny jest w zastosowaniu ekspresyjnej techniki biczowania płótna skórzanym rzemieniem. Jest to malarstwo zawieszone pomiędzy taszyzmem a action painting; malarstwo kontrolowanego gestu, poprzedzonego wieloma próbami robionymi na papierze, dotyczącymi kierunku, koloru, siły, z jaką artysta dotyka potem płótna.