Monumentalna figura orła z rozpostartymi skrzydłami, wczepionego potężnymi szponami w kloc drewna i dziobiącego zdobycz. Sygnatura z boku, na piórach lewej łapy: „Iffland”.
Rzeźbiarz i malarz niemiecki, związany z Berlinem; w początkach kariery tworzył pod wpływem secesji, w późniejszym okresie uległ trendom art-deco. Znane są jego modne na przełomie wieków popiersia kobiece, a w latach 20-30. XX w. figury tancerek, sportowców, ludzi przy pracy. Nie stronił tez od tematów animalistycznych.
brąz, odlew patynowany; wys. 92 cm, szer.108 cm, głęb. 65 cm.
Niemcy, XIX/XX w.
Monumentalna figura orła z rozpostartymi skrzydłami, wczepionego potężnymi szponami w kloc drewna i dziobiącego zdobycz. Sygnatura z boku, na piórach lewej łapy: „Iffland”.
Rzeźbiarz i malarz niemiecki, związany z Berlinem; w początkach kariery tworzył pod wpływem secesji, w późniejszym okresie uległ trendom art-deco. Znane są jego modne na przełomie wieków popiersia kobiece, a w latach 20-30. XX w. figury tancerek, sportowców, ludzi przy pracy. Nie stronił tez od tematów animalistycznych.