Antwerpski malarz. Zachowało się niewiele informacji na jego temat. W roku 1685 odnotowany jest jako mistrz w Gildii św. Łukasza. Wiadomo, że przebywał w Wiedniu w roku 1695. Możliwy jest także jego pobyt we Włoszech. Prawdopodobnie pod wpływem Hendricka van Minderhouta, ulubionym tematem malarza stały się niewielkie capricci z portami lewantyńskimi. W jego twórczości spotykane są też sceny biblijne oraz przedstawienia eleganckiego towarzystwa w pejzażu. Malował również sztafaż w obrazach Adriaena Fransa Boudewynsa. Miał uczniów (Jasper Broers) i naśladowców w środowisku antwerpskim (np. Petera Tillemansa). Jego obrazy znajdują się w antwerpskim Koninklijk Museum voor Schone Kunsten i brukselskim Musées des Beaux Arts. Jego sygnatura była kiedyś błędnie rozczytywana jako H. v.d. Moiron.
Olej, płótno dublowane;
29,5 x 42 cm
Obraz posiada certyfikat z wiedeńskiego Domu Aukcyjnego Dorotheum
Antwerpski malarz. Zachowało się niewiele informacji na jego temat. W roku 1685 odnotowany jest jako mistrz w Gildii św. Łukasza. Wiadomo, że przebywał w Wiedniu w roku 1695. Możliwy jest także jego pobyt we Włoszech. Prawdopodobnie pod wpływem Hendricka van Minderhouta, ulubionym tematem malarza stały się niewielkie capricci z portami lewantyńskimi. W jego twórczości spotykane są też sceny biblijne oraz przedstawienia eleganckiego towarzystwa w pejzażu. Malował również sztafaż w obrazach Adriaena Fransa Boudewynsa. Miał uczniów (Jasper Broers) i naśladowców w środowisku antwerpskim (np. Petera Tillemansa). Jego obrazy znajdują się w antwerpskim Koninklijk Museum voor Schone Kunsten i brukselskim Musées des Beaux Arts. Jego sygnatura była kiedyś błędnie rozczytywana jako H. v.d. Moiron.