W 1938 roku rozpoczęła studia w ASP w Krakowie u P. Dadleza i K. Sichulskiego. W latach 1940 - 1942 kontynuowała naukę u F. Pautscha w Staatliche Kunstgewerbeschule Krakau. W 1945 wróciła na studia na ASP w Krakowie, gdzie studiowała malarstwo u E. Eibischa i W. Taranczewskiego oraz grafikę u A. Jurkiewicza i K.Srzednickiego. Od 1942 przez rok działała w teatrze konspiracyjnym Tadeusza Kantora. Była członkiem II Grupy Krakowskiej. Jej obrazy można oglądać w kolekcjach m.in. Muzeum Narodowego Warszawy, Wrocławia, Krakowa i Szczecina.W twórczości artystki zauważalny jest silny wpływ kultur Dalekiego Wschodu oraz zasad filozoficznych zen. Poza malarstwem sztalugowym i ściennym zajmowała się grafiką, większość prac zawiera sceny surrealistyczne i abstrakcyjne z elementami astrologii i magii.
monotypia/płótno, 53 x 68 cm, oprawiony,
sygnowany i datowany p.d: ‚J. Kraupe 1969’
opisany l.d: ‚ "Oratorium J. Seb. Bacha" ...[nieczyt.]’
POCHODZENIE:
- Dom Aukcyjny REMPEX, 2012
- kolekcja prywatna, Polska
*opłata droit de suite
W 1938 roku rozpoczęła studia w ASP w Krakowie u P. Dadleza i K. Sichulskiego. W latach 1940 - 1942 kontynuowała naukę u F. Pautscha w Staatliche Kunstgewerbeschule Krakau. W 1945 wróciła na studia na ASP w Krakowie, gdzie studiowała malarstwo u E. Eibischa i W. Taranczewskiego oraz grafikę u A. Jurkiewicza i K.Srzednickiego. Od 1942 przez rok działała w teatrze konspiracyjnym Tadeusza Kantora. Była członkiem II Grupy Krakowskiej. Jej obrazy można oglądać w kolekcjach m.in. Muzeum Narodowego Warszawy, Wrocławia, Krakowa i Szczecina.W twórczości artystki zauważalny jest silny wpływ kultur Dalekiego Wschodu oraz zasad filozoficznych zen. Poza malarstwem sztalugowym i ściennym zajmowała się grafiką, większość prac zawiera sceny surrealistyczne i abstrakcyjne z elementami astrologii i magii.